رهبر کره شمالی: توپ در زمین آمریکاست

رهبر کره شمالی: توپ در زمین آمریکاست
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 21:22

رهبر کره شمالی در گفتگو با نماینده روسیه در مراسم تاسیس کره شمالی اعلام کرده که اقدامی یکجانبه از سوی کشورش برای خلع سلاح صورت نخواهد گرفت.

 

العالم - آسیا

رویترز نوشت، ریانووستی گزارش داد یک مقام ارشد روسیه که در روزهای گذشته با رهبر کره شمالی دیدار کرده به نقل از کیم جونگ اون گفت که او هیچ برنامه‌ای برای گام های یکجانبه به سمت خلع سلاح نداشته و در عوض منتظر واکنش آمریکا به گام‌هایی است که او تا کنون برداشته است. به گفته رهبر کره شمالی اکنون توپ در زمین آمریکا افتاده است.

والنتینا ماتوینکو، رئیس سنای روسیه که روز شنبه با رهبر کره شمالی دیدار کرد گفت که کیم جونگ اون در مورد اظهاراتش درباره رئیس جمهوری آمریکا رفتاری مودبانه و دیپلماتیک داشته است. ماتوینکو همچنین گفت که رهبر کره شمالی امیدوار به حمایت روسیه از تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی است.

"والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در پایان ملاقات روز شنبه خود با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی اعلام کرد که وی پیام کتبی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را به وی تقدیم کرده و کیم در پاسخ اعلام نمود که آمادگی و تمایل زیادی برای انجام یک سفر رسمی به روسیه دارد.

به گفته وی، رهبر کره شمالی مایل نیست که این دیدار به تاخیر بیفتد و ازهم اکنون دستور داده تا روند فراهم سازی مقدمات آن و دستیابی به توافق درباره زمان و مکان آن، از طریق کانال‌های دیپلماتیک آغاز شود.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها