الجعفری:

حمله به سرکنسولگری ایران حمله به عراق بود

حمله به سرکنسولگری ایران حمله به عراق بود
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 23:09

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حمله عده ای مزدور به سرکنسولگری ایران در بصره فقط علیه ایران نبود بلکه علیه خود ما نیز بود.

العالم _ عراق

'ابراهیم الجعفری' روز دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که نباید اقدامات نادرست عده ای معدود در حمله به سرکنسولگری ایران را به حساب دولت و ملت عراق و حتی معترضانی گذاشت که طبق قانون برای احقاق حقوق خود تظاهرات می کنند، مهاجمان عده ای مزدور بودند که سعی داشتند چهره عراق را تخریب کنند و به روابط این کشور با ایران آسیب بزنند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که روابط ایران و عراق امری ذاتی است و از واقعیت های تاریخی و جغرافیایی ریشه گرفته است و میان دو کشور حدود 1200کیلومتر مرز و منافع مشترک و احترام متقابل وجود دارد.
الجعفری افزود: زائران ایرانی به عتبات مقدس در عراق می آیند و عراقی ها نیز به زیارت آستان های مقدس در ایران می روند و همه این ها باعث به وجود آمدن روابط خوب میان دو ملت شده است. 

وی افزود: ما نباید این اقدام (حمله به سرکنسولگری ایران) که از سوی افراد منحرف هدایت می شوند را از چشم تظاهرات کنندگان و ملت و دولت عراق ببینیم، آنها فقط نماینده خودشان هستند و بزودی تحت پیگیرد قضایی قرار می گیرند و مشخص خواهد شد مزدورانی هستند که دنبال آسیب زدن به وجهه عراق و روابط با ایران بوده اند. 

پربیننده ترین خبرها