رئیس کل بانک مرکزی:

بانک مرکزی با قدرت ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات را تامین می‌کند

بانک مرکزی با قدرت ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات را تامین می‌کند
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 14:24

همتی گفت: باوجود تلاش دولت ترامپ برای قطع درآمدهای ارزی کشور تدابیر مختلفی برای خنثی‌سازی آن انجام گرفته و بانک مرکزی با قدرت ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای کارخانجات و نیازهای واقعی مردم را تأمین می‌کند.

العالم - ایران / اقتصادی

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در دیدار عصر روز گذشته مدیران عامل بانک‌های کشور با رئیس کل بانک مرکزی که در یک فضای صمیمی و کارشناسی برگزار شد مهمترین مسایل پولی و بانکی کشور بررسی و نقش بانک‌ها در ایجاد فضای مناسب برای تداوم امید بخش کسب و کار در کشور مورد تاکید قرار گرفت.
  
 در این جلسه بانک‌های کشور آمادگی خود برای همراهی و کمک به بانک مرکزی در کنترل و مهار نقدینگی و نیز پشتیبانی از فعالان اقتصادی اعلام و مقرر شد در کنترل بازار ارز نیز با سیاست‌های بانک مرکزی همراهی کنند.  
 
 رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کنترل و هدایت نقدینگی و جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور سران قوا بر عزم نظام در کنترل نقدینگی و حمایت از سیاست‌های بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.  

وی در مورد درآمدهای ارزی کشور تاکید کرد باوجود تلاش دولت ترامپ برای قطع درآمدهای ارزی کشور تدابیر مختلفی برای خنثی‌سازی آن انجام گرفته و بانک مرکزی با قدرت ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و اساسی و نیز مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای کارخانجات و نیازهای واقعی مردم را تأمین می‌کند.
  
 همتی با اشاره به اینکه تلاش دولت بر این است که در این جنگ اقتصادی کمترین فشار ممکن به مردم وارد شود، ابراز امیدواری کرد که روند جاری حداقل منجر به اصلاح الگوی مصرف و واردات کشور شود و کشور در مسیر تعمیق تولید ملی و توسعه صادرات قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها