ترامپ:نمی گذاریم تروریست ها به آمریکا حمله کنند

ترامپ:نمی گذاریم تروریست ها به آمریکا حمله کنند
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 20:40

رئیس جمهوری آمریکا در یادبود حادثه 11 سپتامبر که هنوز ابعاد اصلی آن مبهم و دستاویزی برای این کشور در حمله به نقاط مختلف شده است، گفت: نمی گذاریم بار دیگر تروریست ها به آمریکا حمله کنند.

 

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ صبح سه شنبه به وقت محلی در جمع خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر، افزود: نمی گذاریم بار دیگر تروریست ها به آمریکا حمله کنند؛ تمام توان خود را برای امنیت آمریکا به کار می گیرم.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار تهدید 'تروریسم اسلام رادیکال' اضافه کرد: هفت هزار سرباز آمریکایی در سال های گذشته بر اثر تهدید تروریسم اسلام رادیکال جان خود را از دست داده اند.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا تسلیم تهدید نخواهد شد، وعده داد به عنوان فرمانده کل قوا، تمام توان خود را برای امنیت آمریکا به کار ببرد. 

دونالد ترامپ در سالگرد حملات 11 سپتامبر در مراسمی با عنوان پرواز شماره 93 در پنسیلوانیای آمریکا سخنرانی می کرد.

ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا و جمعی از خانواده قربانیان این حملات در این مراسم حضور داشتند.

نکته قابل توجه این بود که آنها استقبال سردی از ترامپ کرده و هنگام آغاز سخنرانی وی، بیشتر آنها بر خلاف رسم معمول بطور نشسته برای وی دست زدند و از ایستادن خودداری کردند.

به گزارش ایرنا؛ در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 نزدیک به سه هزار نفر در آمریکا کشته شدند. 19 شهروند عربستان سعودی در این حملات دست داشتند. این افراد از اعضای سازمان تروریستی القاعده بودند که رهبری آن با ' اسامه بن لادن' سرمایه دار سعودی پناه گرفته در افغانستان بود. دولت وقت آمریکا به بهانه مبارزه با عاملان این حملات، به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد.

سال گذشته گروهی از خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری آمریکا از سیاست وی در قبال عربستان انتقاد و ابراز نگرانی کردند که وی از وعده دوران انتخابات برای فشار به ریاض برای پرداخت خسارت به بازماندگان آن حملات شانه خالی کند.

در این نامه که توسط نشریه آمریکایی 'دی دیلی کالر' منتشر شد، با اشاره به پرونده باز شکایت از عربستان سعودی در دادگاه های آمریکا آمده است که حکومت عربستان به دلیل نقش مامورانش در حمایت از عاملان حملات یازدهم سپتامبر در سال 2001، در جایگاه متهم قرار دارد، با این حال حکومت سعودی از پذیرش مسئولیت خود در آن حملات و گسترش افراط در جهان شانه خالی می کند.

پربیننده ترین خبرها