درخواست شخصیت های فلسطینی..

محمود عباس باید محاکمه شود

محمود عباس باید محاکمه شود
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 03:25

برخی شخصیت ها و رهبران فلسطینی خواهان محاکمه محمود عباس به علت امضای توافقنامه صلح اسلو هستند.

العالم - فلسطین

به گزارش پایگاه اینترنتی الرساله نت، برخی شخصیت ها و رهبران فلسطینی خواهان محاکمه محمود عباس به علت امضای توافقنامه صلح اسلو هستند.

جریان ها و شخصیت های سیاسی فلسطینی خواستار محاکمه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اعضای دفترش به سبب نقشی هستند که آنها در مذاکرات ایفا کرده اند و موجب فجایع ناشی از توافقات اسلو شدند.

شخصیت ها و رهبران فلسطینی در گفتگو با این پایگاه اینترنتی، عباس را به بالفور فلسطین تشبیه می کنند، زیرا او بود که توافقنامه اسلو را امضا کرد. وی مهندس این توافقنامه به شمار می آید و آنچه را که به او تعلق نداشت به دیگران بخشید.

محمد الغول رئیس اداره حقوقی مجلس فلسطین خواستار محاکمه محمود عباس و اعضای تیم او در دادگاهی انقلابی شد. وی همچنین خواستار عذرخواهی او به علت ناکامی و فریبکاری بزرگی شد که در حق فلسطین مرتکب شدند.

الغول به الرساله گفت: توافق اسلو از اعلامیه بالفور نیز خطرناکتر است و خواسته کل فلسطینی ها نیست. سازمانی که این توافقنامه را امضا کرد از اجماع ملی فلسطین برخوردار نیست.

الغول گفت: توافقنامه اسلو کاملاً باطل است و مجلس قانون گذاری فلسطین این توافقنامه را مرده به شمار می آورد و همه پیامدها و آثار آن را در سطح حقوقی ملغی اعلام می کند.

داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد اکنون همه فلسطینی ها هزینه اشتباه بزرگ تیم اجرائی سازمان آزادیبخش فلسطین را می پردازند که امضا کننده توافقنامه اسلو بود. زیرا حکومتی تحت اشغال برای ما به ارمغان آورد که منجر به از دست دادن حقوق ملی ما و سرکوب مقاومت شد.

شهاب داوود به این پایگاه اینترنتی گفت: عزام الاحمد از افراد با نفوذ تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش فتح گفته است آرامش در غزه فرصتی برای شهرک سازی و نفوذ به کرانه باختری و قدس است. باید از او پرسیده شود که چه کسی از شهرک سازی ها و شهرک نشینان حمایت کرده است؟ چه کسی در برابر مسلح شدن شهرک نشینان سکوت کرده است؟

وی گفت: کسانی که توافقنامه اسلو و نتایج اقتصادی و امنیتی آن را برای ما به ارمغان آورده اند -که هماهنگی های امنیتی با اسرائیل در رأس آن قرار دارد- باید محاکمه شوند. باید تاکید کرد که گروهها مقاومت به دنبال آتش بس نیستند بلکه به دنبال شکست محاصره غزه و استیفای حقوق ملت فلسطین هستند.

وی افزود: ما در گذشته به مداخلات کشورهای عربی و منطقه امیدوار بودیم اما اکنون متوجه شده ایم که برای نجات ملت فلسطین نباید در انتظار کسی باشیم. هیچ کشور عربی یا اسلامی اقدامی نخواهد کرد. ما باید فقط به ملت فلسطین اتکا داشته باشیم. به همین علت تلاش می کنیم مقاومت را تقویت کنیم و محاصره را بشکنیم... محمود عباس به جای آنکه سازمان آزادیبخش فلسطین را اصلاح کند همواره با گروههای اسرائیلی دیدار می کند. هرکس در کرانه باختری به مقاومت فکر کند توسط تشکیلات خودگردان و ارتش اشغالگر بازداشت می شود.

خالد برکات از رهبران جنبش خلق برای آزادی فلسطین نیز به این پایگاه اینترنتی گفت: تنها راهی که پیش روی محمود عباس است اعتراف به شکست برنامه هایش است. او باید از صحنه سیاسی کنار برود و محاکمه شود. زیرا او توافقنامه اسلو را امضا کرده است.
امضای این توافقنامه برای فلسطین فاجعه بار بود و بسان خنجری آلوده به زهر بود که بر پیکر ملت فلسطین زده شد و آثار ویرانگر آن همچنان ادامه دارد.

برکات گفت: رهبران بانفوذ سازمان آزادیبخش فلسطین با حقوق ملت فلسطین در اتاق های تاریک قمار کردند و خنجری بر پشت انتفاضه بزرگ ملت فلسطین زدند و دستاوردهای تاریخی آنها را که با خون و مبارزه به دست آمده بود برباد دادند.

امضای این توافقنامه مثل دادن چک سفید امضا به اشغالگران بود که با حمایت بورژواهای فلسطینی و پشتیبانی رژیم های مرتجع عربی صورت گرفت. رهبران فلسطینی با امضای این توافقنامه 78 درصد از اراضی فلسطین را بخشیدند و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را در معرض خطر قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها