نشست فرماندهان نظامی کشورهای عربی و آمریکا در کویت

نشست فرماندهان نظامی کشورهای عربی و آمریکا در کویت
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 12:40

نشست روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری به اضافه مصر، اردن و فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با هدف بررسی راهکارهای تقویت همکاری نظامی و دفاع مشترک، در کویت برگزار شد.

العالم - جهان اسلام

روزنامه الرای کویت با انتشار گزارشی به نقل از برخی منابع وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری به اضافه مصر، اردن و فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ضمن برگزاری نشست در کویت درصدد فراهم ساختن زمینه های موجود طرح موسوم به ناتو عربی هستند.

در این گزارش آمده است  که هدف از این نشست تقویت همکاری نظامی بین فرماندهان کشورهای شرکت‌کننده و توافق بر سر طرح‌های مربوط به مواجهه با شرایط اضطراری و یا هر گونه جنگ احتمالی در منطقه است.

به نوشته این روزنامه: ممکن است افسرانی به منظور پیگیری طرح‌های نظامی مشترک و به روز کردن دوره‌ای این طرح‌ها تعیین شوند که هسته فرماندهی نظامی مشترک را تشکیل خواهند داد و تعامل با هر گونه تحولات نظامی در آینده را ممکن می‌سازد.

برخی منابع نظامی آمریکایی نیز در این باره که آیا نشست کویت مقدمه‌ای برای اعلام موجودیت «ناتوی عربی» است؟ گفتند : «مهم نیست که اسم آن ناتوی عربی یا چیزی غیر از آن باشد، این نام‌گذاری‌ها بر عهده سیاستمداران است اما در سطح نظامی مأموریت آنها آمادگی برای هر گونه وضعیت اضطراری جهت دفاع از وطنشان است.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها