مقام آمریکایی: هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است

مقام آمریکایی: هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 21:10

دستیار وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه به صفر رساندن صادرات نفت ایران را از اهداف مهم آمریکا دانست.

العالم ـ آمریکا

«مانیشا سینگ»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری، روز پنجشنبه در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره اهداف کشورش از احیای تحریم‌ها علیه ایران سخن گفت.

او گفت: «کشور دیگری که جریمه‌های اقتصادی علیه ایران ابزاری کلیدی برای وادار کردن به تغییر رفتار است ایران است. تحریم‌ها علیه ایران با جلوگیری از دسترسی به نظام مالی دنیا و جلوگیری از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در ایران اقتصاد این کشور را فلح کرده‌اند. 

سینگ در این جلسه در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حاضر است در صورت خودداری برخی کشورها از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران آنها را تنبیه کند گفت: «حاضریم شدیدترین اقدامات را علیه هر کسی که با ما در اجرای تحریم‌ها همکاری نکند به کار گیریم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد تیم‌های وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا برای توضیح درباره دلایل خروج آمریکا از برجام و احیای تحریم‌ها علیه ایران به بیش از ۳۰ کشور سفر کرده‌اند.

دیپلمات آمریکایی گفت: «تیم‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا برای رایزنی درباره دلایل خروج از برجام و اثرات بازگشت تحریم‌ها به بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان سفر کرده و با شریکان و متحدان تعامل کرده‌اند.»  

وی تصریح کرد: «در جریان این سفرها، ما با نمایندگان بخش خصوصی تعامل کرده‌ و روشن کرده‌ایم که بهای پیگیری تجارت قابل تحریم‌ با ایران قطع تجارت با ایالات متحده و قطع دسترسی به نظام مالی آمریکا خواهد بود.»

او درباره بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران در روز ۵ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) هم گفت: «علاوه بر این، [در این سفرها] بر هدفمان برای رساندن واردات نفت ایران به صفر در ۵ نوامبر تأکید کرده‌ایم و آماده هستیم با کشورهایی که اقدام به کاهش واردتشان کنند به صورت مورد به مورد همکاری کنیم.»

به گزارش فارس، سینگ با بیان اینکه آمریکا برای مجاب کردن ایران به تغییر رفتار «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» را اعمال کرده گفت: «حکومت ایران، حق انتخاب دارد، می‌تواند برای حل دیپلماتیک این مسائل پای میز مذاکره بیاید یا با فشار اقتصادی بی‌امان مواجه شود. »

وی گفت: «چنانچه ایران برای ایجاد تغییرات بنیادین در رفتارش تعهد نشان دهد آماده کاهش فشار تحریم‌ها هستیم. همزمان به همکاری با شریکان بین‌المللی خود برای مقابله با چالش‌های ایجاد شده توسط ایران ادامه می‌دهیم.»

پربیننده ترین خبرها