آنکارا: اردوغان دوشنبه با پوتین درباره سوریه گفت‌وگو خواهد کرد

آنکارا: اردوغان دوشنبه با پوتین درباره سوریه گفت‌وگو خواهد کرد
جمعه 23 شهريور 1397 - 15:12

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دوشنبه آینده با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و با وی درباره پرونده سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور دوشنبه آینده با همتای روسی خود دیدار خواهد کرد.

چاووش‌اوغلو در ادامه اعلام کرد که آنکارا برای آتش بس در ادلب سوریه اقدام می‌کند و آماده همکاری در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی در این استان است.

در همین حال، کاخ کرملین بیانیه‌ای درباره دیدار اردوغان و پوتین صادر و در آن اعلام کرد که دو طرف دوشنبه آینده در سوچی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

اردوغان چندی پیش طی پرواز بازگشت از ایران به خبرنگاران گفت: «در مورد ادلب با آمریکا هم تشابه مواضع صد در صدی نداریم. آنها کناری ایستاده‌اند و تماشا می‌کنند، و فقط درباره سلاح‌های شیمیایی نگران هستند».

رجب طیب اردوغان پیشتر با اشاره به برخی اختلاف‌ها در نشست تهران بر سر موضوع ادلب گفت: «در این باره به صورت جداگانه با آقای روحانی (رئیس‌جمهور ایران) و آقای پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) صحبت کردم.»

اردوغان با بیان اینکه چهارمین نشست حل بحران سوریه، با حضور کشورهای فرانسه، آلمان و روسیه ماه جاری در استانبول برگزار می‌شود، افزود: «درخواست خلع سلاح در بیانیه مشترک نشست تهران، در حقیقت نوعی درخواست برای آتش‌بس در ادلب بود. دیدار دیگری با پوتین در این زمینه داشتم و امیدوارم او به حرف خود عمل کند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها