حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

برای امر به معروف و نهی از منکر باید سراغ گردن‌کلفت‌های سیاسی و اقتصادی رفت

برای امر به معروف و نهی از منکر باید سراغ گردن‌کلفت‌های سیاسی و اقتصادی رفت
جمعه 23 شهريور 1397 - 14:53

امام جمعه موقت تهران گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید با گردن کلفت‌ها درافتاد، با‌ آنها برخورد کرد و بر سر آنها فریاد کشید.

العالم _ ایران / سیاسی

 حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امروزه امر به معروف و نهی از منکر فقط در حد حرف بوده و در مورد افراد ضعیف اجرا می‌شود. گردن کلفت‌ها را رها کرده و سراغ فقرا رفته‌ایم. وقتی گردن کلفت‌های سیاسی و اقتصادی را رها می‌کنیم و سراغ یک دختر تازه‌کار می‌رویم از ما نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: ترس از تحریم ضدیت با عاشوراست. در غوغای تبلیغاتی که علیه ما صورت گرفته دشمن می‌خواهد جامعه را مایوس کند، ولی 40 سال است که ملت با رهبری انسان آزموده در خط امام حسین(ع) هستند و از هیچ قدرتی هراس ندارند. امروز ذخایر و پیشرفت‌های صنعت دفاعی و پزشکی که در اختیار داریم به برکت خون شهداست. همچنین در زمینه‌های نانو، ماهواره، موشک و سلول‌های بنیادی رشد و پیشرفت داشته‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: چند روزیست که مشکلات اقتصادی پیش آمده است، ملتی که 8 سال جنگ را دیده‌اند بر این مشکلات اقتصادی هم فائق می‌آیند.

**دشمن به دنبال انتشار ویروس بدبینی است

 حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان، تصریح کرد:‌ رهبر انقلاب فرمودند بر اساس اطلاع؛ دشمن در جنگ تبلیغاتی کانون مرکزی تشکیل داده و بنا دارند ویروس بدبینی را در جامعه ما تزریق کرده و مردم را به یاس و عدم اعتماد به یکدیگر سوق دهند.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید درباره نهی از ناامیدی توسط خداوند، افزود: خداوند متعال به کسانی که گناهکارند می‌فرماید که حق ندارید ناامید باشید. یاس یک نفر در مسائل اجتماعی به دیگران هم سرایت می‌کند و جامعه مایوس می‌شود. جامعه مایوس نمی‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند. از این رو کسانی که در مسیر تبلیغات دشمن قرار می‌گیرند حواسشان باشد شایعه‌پراکنی نکنند. مگر خداوند رزاق نیست. رزمندگانمان ما در دفاع از حرم جانشان را فدا کرده و مانند حججی‌ها بسیار داریم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: باید منصفانه از مسئولان انتقاد کرد و مسئولان نیز باید انتقادپذیر باشند و این انتقادات را با عصبانیت تمام نکنند. از گذشته خود پشیمان شده و مدیریت جهادی، استمداد و عذرخواهی از مردم را در پیش گرفته و به خیل عزاداران امام حسین(ع) از روی خلوص نه از جهت خودنمایی بپیوندند. خداوند ما را به سمت راهی که اقتصاد ما را درست کند، هدایت می‌نماید.

صدیقی با اشاره به این سخن حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر چه داریم از محرم و صفر است، گفت: الگوی انقلاب ما عاشوراست و بقای انقلاب نیز از محرم و صفر است.

وی در ادامه درباره مسائل اقتصادی نیز گفت: چرا دلار را مطلق کرده و فکر می‌کنید دلار محور اقتصاد است؟ اگر این ارز گران شود باید سایر کالاها نیز گران شود؟ کالاهای مصرفی چه ارتباطی به دلار دارد؟ چرا بی‌جهت قیمت‌ها بالا برود و این بی‌انصافی‌ها از ناحیه کیست؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: مسئله دلار را مطلق نکنیم. غیرتمندانه به میدان آمده و به دلار اعتنا نکنید.

صدیقی تاکید کرد: ما انتقاد می‌کنیم و مطالبه مردم را به حق می‌دانیم. همچنین درد دل بازاریان را نیز می‌شنویم. مسئولان باید به داد معضل بیکاری، مشکلات تولید و بازار برسند، به این شکل نباشد که هرکسی به هر نحوی که خواست کالا بفروشد. این جنگ تبلیغاتی است که نقطه ضعف کوچک ما را بزرگ می‌کند. مردم ما خدا، امام حسین(ع) و خزائن الهی دارند.

وی ادامه داد: اطلاع یافتم در دانشگاه علم و صنعت خودرویی ساخته شده که با یک باک بنزین از زاهدان تا اردبیل مسافت طی می‌کند و به ازای هر 100 کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف می‌کند، چه می‌شود به اساتید ما در این دانشگاه که دیندار، در خط ولایت و انقلابی هستند، میدان داده شود؟ چه اشکالی دارد نمونه این خودرو به خط تولید برود؟ چرا منت فرانسه را بکشیم و به فرهیختگان خود میدان ندهیم؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آشوب‌های اخیر در بصره تصریح کرد: فتنه بصره نشانه حضور شیطان در صفوف مسلمانان است. مردم عراق و ایران ائمه(ع) دارند. من خودم در مراسم اربعین پذیرایی مردم عراق را که ماحصل خود را برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) خرج می‌کنند را دیده‌ام.

صدیقی تاکید کرد: در ماجرای بصره، پول عربستان و سفارت‌های آمریکا فعال بود و نمایندگان مجلس نیز گفتند که اسنادی در این باره در دست دارند.

وی ادامه داد: مردم عراق در راستای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) از ما چند قدم جلوتر هستند و ملت ایران نیز در دفاع از عتبات جان خود را فدا کردند. اگر این ارتباط بین دو ملت عراق و ایران مواظبت نشود، خسارات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اسارت "شیخ زکزاکی" در بند کشور نیجریه گفت: هزار روز از در بند کشیدن این عالم مجاهد که بعض و خشم آمریکا را برافروخت و 6 پسرش و چشم خود را فدا کرد می‌گذرد. ما به دولت نیجریه توصیه می‌کنیم که به این بدنامی ادامه ندهد؛ این شیخ آزاداندیش و موحد واقعی را آزاد کند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: حمله موشکی مقتدرانه سپاه قدرتمند نظام اسلامی به کانون توطئه ترور و آشوب به مخالفین در کردستان عراق، اشراف اطلاعاتی و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان داد همچنین اینکه دقیقا مرکز فتنه مورد اصابت قرار گرفت. افراد خودفروخته با تیر غیب زده شدند و این کار آبروی جدیدی برای نظام و همچنین هشداری برای مخالفین منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای بود.

وی افزود: در این باره هم تبریک می‌گوییم و هم تحسین می‌کنیم. خدا بر قدرت و صلابت آنها بیفزاید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران درباره وضعیت سوریه نیز گفت: ارتش شجاع سوریه در آستانه حمله به ادلب و ویرانی آخرین پناهگاه مزدوران آمریکایی است، هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ارتش سوریه نیست و ارتش قدرتمند سوریه همراه با نیروهای ایرانی آنها را در هم خواهند کوبید.

صدیقی در پایان اضافه کرد: به کشور آذربایجان توصیه می‌کنم با عزاداران امام‌حسین (ع) مدارا کند، مردم این کشور شیعه و دلداده امام حسین (ع) هستند. عاشورا قابل تعطیل حتی در کشورهای بلاد کفر نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها