تحرکات ارتش الجزائر همزمان با تهدیدات فرمانده لیبی

تحرکات ارتش الجزائر همزمان با تهدیدات فرمانده لیبی
جمعه 23 شهريور 1397 - 15:53

همزمان با تهدیدات ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی در خصوص انتقال جنگ به الجزائر، برخی رسانه‌ها از تحرکات ارتش این کشور خبر دادند.

العالم _ افریقا

همزمان با تهدیدات خلیفه حفتر در خصوص امکان انتقال جنگ به داخل الجزائر، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش الجزائر تمرینات نظامی مربوط به شبیه‌سازی جنگ زمینی با دشمن را آغاز کرده است.

تلویزیون «النهار» الجزائر در این باره به اشاره به سخنان حفتر گزارش داد که «حفتر خود را به فراموشی زده با اینکه می‌داند عقیده ارتش الجزائر این است که در خارج از مرزهای این کشور دخالتی نکند همچنانکه وی فراموش کرده که سیاست الجزائر مبتنی بر اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست.»

شبکه الجزیره چند روز پیش یک قطعه فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌داد حفتر در میان طرفداران خود، از امکان انتقال جنگ به مرزهای الجزائر سخن می‌گوید.

همزمان با انتشار این سخنان، ارتش الجزائر نیز تمرینات نیروهای خود و شبیه‌سازی جنگ زمینی با دشمن در چارچوب تمرینات نظامی موسوم به «اکتساح ۲۰۱۸» با استفاده از گلوله جنگی را آغاز کرد.

خبرگزاری الجزائر (واج) نیز گزارش داد که این تمرینات شامل درگیری نیروهای الجزائر با دشمن فرضی است که یگان‌های وابسته به بخش عملیاتی جنوبی تندوف در آن شرکت دارند.

اخیرا سرتیپ «احمد المسماری» سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در خصوص تهدیدات حفتر گفت که هدف وی هماهنگی با الجزائر است و لیبی هرگز به منبع تهدید برای همسایگانش تبدیل نخواهد شد.

المسماری همچنین اظهار داشت که برخی نیروهای ارتش الجزائر اخیرا وارد خاک لیبی شده‌اند و پس از تماس با مسئولان الجزائر مشخص شد که برخی نیروهای ژاندارمری این کشور به اشتباه وارد خاک لیبی شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها