فریاد خشم آوارگان فلسطینی در لبنان بر سر ترامپ

فریاد خشم آوارگان فلسطینی در لبنان بر سر ترامپ
شنبه 24 شهريور 1397 - 00:39

آوارگان فلسطینی ساکن در اردوگاه های لبنان در اعتراض به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در دشمنی با فلسطین به ویژه قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در برابر مقر منطقه ای سازمان ملل (اسکوا) در بیروت و چند اردوگاه، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

العالم - لبنان

فلسطینیان معترض با تاکید بر اهمیت دفاع از حق بازگشت آوارگان و پناهجویان فلسطینی که در کشورهای دیگر حاضرند، اعلام کردند: «دونالد ترامپ» قصد دارد که با اجرای گام به گام طرح «معامله قرن» به مساله فلسطین برای همیشه پایان دهد و حق بازگشت فلسطینیان را با قطع کمک ها به آنروا و بعد پیشنهاد کشور جایگزین برای آنان پایمال کند.
پناهجویان فلسطینی حاضر در لبنان تصریح کردند: می خواهیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و بدون استفاده از پول و کمک آمریکایی ها بایستیم و به همه بگوییم که به کشورمان بازخواهیم گشت.
«یوسف احمد» رئیس اتحادیه جوانان دمکراتیک فلسطین در این تجمع خاطرنشان کرد: پول های آمریکا نخواهد گذاشت که ما سرزمین مان را فراموش کنیم یا از حقوق خود کوتاه بیاییم.
وی خطاب به ترامپ گفت: کمک ها را به آنروا قطع کردی، حتی اگر این آژانس را هم تعطیل کنی و همه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتی، نخواهی توانست طرح شوم خود را اجرا کنی.
یکی دیگر از این تجمعات اعتراض آمیز در اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان بود که فلسطینیان در برابر مدرسه «الفالوجه» جمع شدند. مدرسه ای که مانند صدها مدرسه دیگر اکنون به دلیل قطع کمک های آمریکا برای سال جدید تحصیلی در آستانه تعطیلی قرار دارد.
آنروا در 5 منطقه ای که به آوارگان فلسطینی خدمات می دهد، 711 مدرسه تحت پوشش دارد که 525 هزار دانش آموز فلسطینی زیر نظر 22 هزار معلم مشغول به تحصیل هستند. مسئولان آنروا طی روزهای اخیر از کمبود بودجه برای شروع سال تحصیلی جدید به شدت ابراز نگرانی کرده اند
«ریان محمد» فعال فلسطینی در این تجمع اظهار داشت: مساله تنها در قطع کمک ها به آنروا ختم نمی شود، بلکه مساله اصلی توطئه آمریکایی اسرائیلی با نام معامله قرن است. می خواهند با خشکاندن هرگونه کمک مالی به فلسطینیان، آنان را در برابر تصمیم های واشنگتن و تل آویو تسلیم کنند، تا دیگر ملت ما نتوانند در برابر چپاول قدس و از دست رفتن فلسطین و حق بازگشت خود، مقاومت کنند.
«سمیر الحسن» مسئول دفتر دانشجویی یکی از جنبش های فلسطینی نیز در این تجمع گفت: سیاست های دولت آمریکا همواره در جانبداری از رژیم صهیونیستی بوده است و حالا با انتقال سفارتشان به قدس اشغالی، به رسمیت شناختن این شهر مقدس به عنوان پایتخت دولت جعلی اسرائیل، بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا و قطع کمک ها به آنروا به سرعت می خواهند کار را یکسره کنند، اما بدانند که ملت فلسطین به ویژه نسل جوان، از سرزمین و حقوقش شانه خالی نمی کند و آن را با هیچ چیز معامله نمی کند.
این فعال دانشجویی فلسطینی، خواهان وحدت همه جنبش ها و نیروهای فلسطینی برای ناکام گذاشتن طرح آمریکایی، صهیونیستی دارند که با همکاری رژیم های مرتجع عرب، در دست اجراست.
 

پربیننده ترین خبرها