ناوگان دریایی شرق عربستان به 10 بالگرد چند منظوره «سیکورسکی» مجهز شد

ناوگان دریایی شرق عربستان به 10 بالگرد چند منظوره «سیکورسکی» مجهز شد
شنبه 24 شهريور 1397 - 18:37

ناوگان شرقی عربستان مستقر در خلیج فارس به 10 فروند بالگرد چند منظوره «سیکورسکی» ساخت آمریکا مجهز شد.

العالم - عربستان سعودی

نیروی دریایی عربستان در راستای تقویت بنیه نظامی خود به 10 فروند بالگرد چند منظوره «سیکورسکی ام اچ 60 آر» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا مجهز شد.

 به نوشته وبگاه «جینز» این بالگردها سیزدهم سپتامبر (پنجشنبه گذشته) در مراسمی با حضور مقام‌های نظامی آمریکا و عربستان تحویل نیروی دریایی عربستان شد.

  سرلشکر «فهد بن عبدالله قفیل» فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی که در این مراسم حضور داشت، دریافت این بالگردها را نقطه عطف مهمی برشمرد.

عربستان این بالگردهای جدید را به ناوگان کنونی خود که شامل شش بالگرد «دفینز» ساخت شرکت «ارباس»  و 15 بالگرد «پنترز» ساخت همین شرکت و مواردی دیگر است، اضافه می‌کند.

این بالگردها همگی در یگان شرقی نیروی دریای عربستان مستقر هستند.  نیروی دریایی عربستان سعودی دارای دو یگان شرقی (مستقر در خلیج فارس) و غربی (مستقر در دریای سرخ) است.

این کشور به تازگی رزمایش مشترکی به نام «سپر پیشگیری 2» را در پایگاه هوایی «امیر سلطان» در مرکز عربستان با آمریکا برگزار کرد.

ژنرال «خالد بن عبدالله الشیبلان» از نظامیان ارشد سعودی یکی از اهداف برگزاری این رزمایش را حصول موفقیت در بالاترین درجه هماهنگی بین نیروهای مسلح دو کشور خواند. وی واکنش فوری موثر به هر نوع بحران، همکاری با دیگر سازمان‌های دولتی در سطح ملی، یکپارچه کردن مفاهیم دفاع برابر سلاح‌های کشتار جمعی و انجام اقدام مشترک در این زمینه را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

آمریکا بزرگ‌ترین کشور صادرکننده سلاح در جهان و عربستان سعودی نیز نخستین مشتری تجهیزات نظامی آمریکاست.

مقام‌های کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است طی 10 سال عربستان سعودی حجم قراردادهای نظامی خود با آمریکا را به 300 میلیارد دلار افزایش دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها