تأکید سفیر ایران در مسکو بر اهمیت سیاست نگاه به شرق و منطقه‌گرایی

تأکید سفیر ایران در مسکو بر اهمیت سیاست نگاه به شرق و منطقه‌گرایی
شنبه 24 شهريور 1397 - 20:10

سفیر ایران در مسکو برگزاری مانور مشترک روسیه و چین و چاره‌جویی اروپا برای کاهش وابستگی به آمریکا را نشانگر شکل‌گیری نظام چندقطبی در عرصه جهانی خواند و بر اهمیت سیاست نگاه به شرق و منطقه‌گرایی در این زمینه تأکید کرد.

العالم - اروپا

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در صفحه توئیتر خود نوشت: «برگزاری مانور بزرگ و مشترک روسیه و چین از یکسو و چاره جویی اروپا برای کاهش وابستگی به آمریکا از سوی دیگر،گویای شکل گیری نظام چندقطبی در عرصه جهانی است.»

وی افزود: «در این شرایط توازن در سیاست خارجی، سیاست نگاه به شرق و منطقه‌گرایی در برنامه‌ریزی بلندمدت از اولویت برخوردار است.»

رزمایش بزرگ «وستوک - 2018» با حضور روسیه، چین و مغولستان از تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریورماه) در منطقه «تسوگل» در نزدیکی مرزهای روسیه با چین و مغولستان آغاز شده و تا روز 17 سپتامبر (26 شهریورماه) نیز ادامه خواهد داشت. در این رزمایش 300 هزار نفر از نیروهای نظامی، بیش از یک هزار هواپیما، بالگرد و تجهیزات هوایی بدون سرنشین و حدود 36 هزار تانک و نفربر و حدود 80 ناو و زیردریایی شرکت کرده‌اند.

وزارت دفاع چین پیش از این اعلام کرد که مشارکت چین در این مانورهای نظامی با 3200 نیرو، 900 قبضه سلاح و 40 هواپیما و بالگرد نظامی انجام خواهد گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها