وزارت دفاع روسیه خبر داد

انتقال مخازن گاز کلر به روستای «بسنقول» در ادلب برای اجرای نمایش حمله شیمیایی

انتقال مخازن گاز کلر به روستای «بسنقول» در ادلب برای اجرای نمایش حمله شیمیایی
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 07:45

سخنگوی مرکز آشتی روسیه در سوریه از انتقال مخازن گاز کلر به روستای «بسنقول» در ادلب توسط تروریست‌ها برای اجرای نمایش حمله شیمیایی در این منطقه خبر داد.

العالم- اروپا 

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه اعلام کرد که معارضان و تروریست‌های حاضر در ادلب (سوریه) چندین مخزن حاوی گاز کلر را برای نمایش جعلی حمله شیمیایی، به روستای «بسنقول» منتقل کرده‌اند.

سرهنگ «ولادیمیر ساوچنکو» سخنگوی مرکز آشتی روسیه در سوریه طی بیانیه گفت که مخازن پر از گاز کلر توسط تروریست‌های گروه «هیأت تحریر الشام» (جبهةالنصره سابق) به این روستا منتقل شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» ساوچنکو با اعلام این خبر، توضیح داد که آخرین تحولات نشان می‌دهد که عناصر مسلح و تروریست‌ها در ادلب جهت اجرای عملیات جعلی برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود، آماده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین هفته قبل گزارش داده بود که نمایندگان رسانه‌های غربی و نیروهای وابسته به تروریست‌ها تصویربرداری از صحنه‌های حمله شیمیایی ساختگی در ادلب را آغاز کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این مسکو اعلام کرده بود که کلاه‌سفیدها به همراه تروریست‌های احرارالشام قصد دارند یک حمله شیمیایی ساختگی در ادلب سوریه به راه بیاندازند که مسئولیت فیلمبرداری از صحنه‌های این حمله ساختگی بر عهده نمایندگان کلاه‌سفیدهایی است که به منطقه اعزام شده‌اند.

روسیه همچنین هشدار داده بود که آمریکا و متحدان غربی این کشور در تلاش هستند تا با ارائه کمک‌های لازم به تروریست‌ها، پس از محقق شدن این حمله شیمیایی ساختگی در شهر ادلب، از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروهای دولت سوریه در این کشور استفاده کنند.

آمریکا و متحدانش تا کنون دوبار به بهانه استفاده دولت «بشار اسد» از تسلیحات شیمیایی حملاتی به مواضع ارتش سوریه انجام داده‌اند؛ 2 حمله ادعایی که هیچوقت اثبات نشده است دولت سوریه عامل آن بوده است. 

این تحرکات در حالی است که ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است. تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

نیروهای سوریه طی یک سال اخیر توانستند دو منطقه غوطه شرقی دمشق و جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

روزنامه الوطن سوریه چندی پیش گزارش داد ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به شمال حماه گسیل داشته است تا برای نبرد سرنوشت‌ساز ادلب آماده شود. همچنین با نزدیک شدن زمان حملات احتمالی نظامی به مواضع گروه‌های مسلح در استان ادلب، برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این استان، نگرانی گروه‌های تروریستی حاضر در این منطقه افزایش یافته و ظاهرا علی‌رغم تصوراتشان جایگاه مردمی در این استان ندارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها