وال استریت ژورنال گزارش داد:

ترامپ دوشنبه تعرفه‌های جدید علیه چین اعلام می‌کند

ترامپ دوشنبه تعرفه‌های جدید علیه چین اعلام می‌کند
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 08:30

منابع مطلع می‌گویند که رئیس‌جمهور آمریکا آماده شده تا روز دوشنبه تعرفه‌های جدید علیه 200 میلیون دلار کالای وارداتی از چین را اعلام کند.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد روز دوشنبه (به وقت محلی) تعرفه گمرکی جدیدی بر واردات حدود 200 میلیون دلار کالا از چین اعلام کند.

نشریه «وال استریت ژورنال» بامداد یکشنبه گزارش داد علی‌رغم مذاکراتی که بین مقامات عالی‌رتبه آمریکا و چین برای اواخر ماه جاری (سپتامبر) حول جنگ تجاری دو کشور برنامه‌ریزی شده اما کاخ سفید برای اعلام رسمی تعرفه‌های جدید از روز دوشنبه، آماده شده است.

مقامات کاخ سفید اما به سوال رسانه‌های مختلف درباره این گزارش وال استریت ژورنال، پاسخی ندادند.

این تصمیم پس از دیدار ترامپ با مشاوران ارشد اقتصادی خود در روز پنجشنبه درباره اقدامات تجاری آتی علیه چین، گرفته شده است. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است افزایش فشارها، بر اقتصاد چین تاثیر گذاشته است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع نوشت، سطح تعرفه‌های جدید حدود 10 درصد خواهد بود که این رقم پایین‌تر از 25 درصدی است که پیشتر دولت آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد بر واردات کالاها از چین اعمال کند.

این افراد اما تذکر دادند که سطح تعرفه‌ها می‌تواند به 25 درصد هم افزایش یابد اگر ترامپ به این جمع‌بندی برسد که چین درخواست‌های آمریکا برای تغییر سیاست‌های اقتصادی خود را جدی نمی‌گیرد.

بر این اساس، تصمیم ترامپ با این هدف طراحی شده که اهرم فشار بهتری در موضوع ادعاها مبنی بر اجبار شرکت‌های آمریکایی از سوی پکن برای ارائه دادن فناوری‌های با ارزش به همتایان چینی خود، به تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در گفت‌وگوها با این کشور بدهد.

منابع مطلع همچنین گفتند که این تعرفه‌ها چند هفته قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در نوامبر، اجرایی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها