تظاهرات در لاهه عليه فيلم موهن

تظاهرات در لاهه عليه فيلم موهن
يکشنبه 9 مهر 1391 - 18:54

تظاهراتي امروز (يكشنبه) در شهر لاهه در اعتراض به فيلم و كاريكاتور اهانت به اسلام برگزار شد و تظاهر كنندگان از كشورهاي غربي خواستند اهانت كنندگان را مجازات و از مسلمانان جهان عذرخواهي كنند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم از لاهه، تظاهركنندگان همچنين از كشورهاي غربي خواستند به تشويق به نفرت و تبعيض ضد مسلمانان پايان دهند.

مسلمانان در لاهه، پايتخت هلند، در اعتراض به فيلم آمريكايي و كاريكاتورهاي مجله فرانسوي كه به دين اسلام و حضرت محمد (ص) اهانت كرده اند در برابر سفارتخانه هاي آمريكا و فرانسه تجمع كردند.

حيدر كاشي مسئول كميته برگزاري اين تجمع در گفتگو با العالم خاطرنشان كرد: اقليت مسلمان هلند براي اعلام انزجار و محكوميت اهانتهاي پي در پي به حضرت محمد (ص) و قرآن كريم در شهر لاهه تجمع كردند.

وي افزود: ما همچنين خواستار تصويب قانوني بين المللي و اروپايي هستيم كه اهانت به اديان و تعدي به شخصيتهاي ديني را جرم بداند.

يك تظاهر كننده زن مسلمان روس به خبرنگار العالم گفت: مسلمانان نبايد اعتراضات خود را متوقف كنند تا قدرت و اتحاد در زمينه ياري رساندن به دينشان را به صهيونيستها و آمريكاييها ثابت و آنان را وادار به رعايت احترام به دين اسلام كنند.

tt-30-15:07

پربیننده ترین خبرها