یک وبگاه یمنی تشریح کرد

ابعادناکامی ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ یمن تاکنون

ابعادناکامی ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ یمن تاکنون
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 11:32

ائتلاف سعودی با به راه انداختن جنگ نرم و همچنین تشدید جنگ اقتصادی در یمن هم تا الان نتوانسته شکست‌های متوالی در عملیات اشغال استان الحدیده در غرب یمن را جبران کند.

العالم- یمن 

 وبگاه خبری «شهاره» یمن در یادداشتی با عنوان «ابعاد شکست مفتضحانه ائتلاف درغگوی سعودی-آمریکایی در یمن»، شکست‌ تجاوز عربستان به یمن در همه جوانب نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن را برشمرد.

در این یادداشت آمده است: پس از شکست تجاوز سعودی-آمریکایی در جنگ بیهوده و بی حاصل خود در یمن و در جبهه‌های مختلف درگیری که تازه ترین آن نبرد ساحل غربی است؛ کشورهای عضو ائتلاف تجاوز پس از تقریبا چهار سال از اعلام جنگ در یمن در صبح روز 6 مارس 2015، به سر خانه اول خود بازگشتند.

نویسنده نوشت: ائتلاف دشمن هنوز به جنایات نسل کشی و جنگی را که در طول چهار سال متوالی از زمان آغاز تجاوز وحشیانه و محاصره ناعادلانه آن علیه کشور و مردم ما انجام داده است کفایت نمی‌کند، آن هم در سایه سکوت جامعه بین المللی و تمام سازمان‌های بین المللی حقوق بشر که تا به امروز هیچ واکنشی از خود نشان ندادند، از همین رو شاید باید گفت عربستان سعودی و امارات متحده عربی در جنگ وحشیانه خود علیه یمن وارد دوره جدیدی شده‌اند.

شکست‌های متوالی
شهاره نت آورده است: در جنگ نظامی، ائتلاف دشمن در جبهه‌های مختلف و فراتر از مرزها شکست‌های پی در پی را تجربه کرده است آن هم علیرغم تفاوت‌های بزرگی که دو جبهه در تجهیزات و و منابع مالی با یکدیگر دارند.

«جنگنده‌های اف 16 و تانک‌های برادلی دشمن نتوانست هیچ هدف قابل ذکری را برای آن در میدان نبرد با ارتش و کمیته های مردمی محقق کند.»

شاید رهبری ائتلاف این اواخر متوجه شده که در باتلاق جنگ و تجاوز وحشیانه علیه یمن غرق شده است آن هم  پس از ناکامی مفتضحانه و شکست های پی در پی که قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی در رویارویی‌های مختلف، به ویژه در ساحل غربی و فراتر از مرز، متحمل شدند.

قدرت بازدارندگی موشکی و یگان پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و عملیات بی نظیر اخیر آنها علیه اهداف و مواضع استراتژیک در عربستان سعودی و امارات متحده عربی پوزه دشمن ظالم و خیره سر را به خاک مالیده است.

شکست سیاسی

به نوشته این وبگاه یمنی، روز به روز شدت انتقادهای غرب از عربستان در خصوص جنگ یمن بیشتر می‌شود آن هم به دلیل جنایات جنگی که علیه غیرنظامیان بی گناه مرتکب شده و دست از قتل عام زن و کودک، پیر و جوان برنمی‌دارد.

همچنین تاسیسات حیاتی و خدمات رسانی اعم از کارخانه‌ها، مغازه ها، مدارس، موسسات، دانشگاه ها، بیمارستان و ساختمان های دولتی هم هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار دارد، پروژه‌های توسعه آب و برق، پل‌ها و راه ها و همه ظرفیت‌های حیات بشری تا برسد به آثار باستانی و فرهنگی ملت متمدن و اصیل یمن هم از بمباران ائتلاف سعودی در امان نیستند.

تمام گزارش‌های بین المللی و اطلاعاتی که به  مذاکره کنندگان می‌رسد، مبین این واقعیت است که همه از جنگ خسته شده و خواهان یک راه حل سیاسی هستند، از جمله کشورهای متحد عربستان که در ائتلاف جنگ علیه یمن شریک شدند و از ایده  توقف جنگ و نشستن پای میز مذاکره حمایت می کنند.

این وبگاه یمنی تاکید کرد: ائتلاف دشمن تلاش های مایوسانه خود را برای به زانو درآوردن مردم یمن با تشدید جنگ اقتصادی با هدف قرار دادن ارزش پول ملی بازسازی کرد اما فراموش کرده که غول نفتی عربستان یعنی «آرامکو» در تیررس یگان موشکی و نیروی پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارد و جنگ اقتصادی عربستان با جنگی مشروعی کشنده تر و دردناک تر روبرو خواهد شد.

«ائتلاف دشمن جنگ اقتصادی خود علیه ملت یمن را از همان ابتدای جنگ با محاصره ظالمانه زمینی، دریایی و هوایی این کشور آغاز کرد؛ به دنبال آن کشورهای عضو ائتلاف عربی محدودیت‌هایی برای انتقال پول بین یمن و کشورهای دنیا اعمال کردند سپس بانک مرکزی یمن در صنعا هدف گرفته شد و طبق دستور آمریکا بانک مرکزی به عدن انتقال یافت» .

«به دنبال آن دولت منصور هادی بیش از 650 میلیارد ریال پول بدون پشتوانه چاپ کرد و حتی قریب به 800 هزار کارمند یمنی ساکن مناطق شمالی این کشور را از حقوق ماهیانه شان محروم کرد.»

«همچنین از جمله نقشه جنگ اقتصادی دشمن، تصویب کامل نرخ شناور ارز و مطابقت آن با اصل «عرضه و تقاضا» در بازار داخلی است، علاوه بر کاهش ارزش پول ملی یمن در برابر ارزهای خارجی که همه این اقدامات را دشمن سعودی برای ضربه زدن به اقتصاد ملی یمن بکارگرفته است  تا ملت یمن و استان‌های واقع در کنترل ارتش و کمیته های مردمی را تحت فشار شدید اقتصادی قرار دهد.

جنگ نرم

نویسنده آورده است: پس از آن که نیروهای دشمن در جنگ نظامی شکست خوردند و همچنین از لحاظ سیاسی و در جنگ اقتصادی نیز به اهداف خود نرسیدند، اخیرا با استفاده از رسانه‌های گمراه کننده خود که به خاطر حماقت و فریبکاری‌هایشان در تمام دنیا شناخته شده هستند به جنگ نرم متوسل شده اند آن هم با پول‌های زیادی که برای  رسانه‌های خود هزینه می‌کنند.

وی افزود: اما شکست این توطئه هم اخیرا در نبرد ساحل غربی نشان داده شد  و اخبار ساختگی که از تسلط بر رودگاه و بندر الحدیده منتشر کردند و به دنبال آن دشمن سعودی به بهانه ضرورت حفظ امنیت دریانوردی بین المللی به دنبال باج گیری از جامعه جهانی در قضیه الحدیده بود.
 پس از اخاذی بین المللی به بهانه ناوبری بین المللی، به تجاوز رسیده است.

«عربستان در ابتدا اعلام کرد که عبور و مرور همه نفت‌کش‌های خود را از تنگه راهبردی باب المندب به حال تعلیق درآورده است تا با مظلوم نمایی و دریوزگی، واشنگتن را وادار به مداخله مستقیم در جنگ الحدیده کند».

«عربستان همچنین با ایجاد هرج و مرج خلاق و نامنی در بین مردم یمن و بخصوص در شهرهای عدن، تعز و الحدیده آن هم با اجیر کردن مزدورانش به ربودن و تجاوز به زنان و کودکان و ایجاد بازداشتگاه‌های سری  قصد فتنه انگیزی بین ملت یمن را داشته که در آن نیز ناکام بود اگرچه ائتلاف سعودی همچنان با تحریک جامعه یمن به منظور ایجاد اغتشاش و آشوب در بیستم دسامبر آتی برای ادامه فتنه در جامعه یمن برنامه ریزی می‌کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها