تماس تلفنی لاریجانی با همتای عراقی/ ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود

تماس تلفنی لاریجانی با همتای عراقی/ ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 21:06

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است، گفت: همواره در کنار این کشور خواهیم بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی ضمن تبریک انتخاب وی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق، افزود: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، به زودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش جنابعالی در شرایط حساس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود.
محمد ریکان الحلبوسی رئیس جدید مجلس عراق نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: مردم و نمایندگان مجلس عراق همواره قدردان حمایت های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران از عراق در گذشته و حال بویژه کمک به آزادسازی عراق از دست پلید نیروهای تروریستی داعش هستند.
به گزارش خانه ملت، وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس عراق مخالف هرگونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و این تحریم ها را ناعادلانه می دانند و در کنار ملّت ایران باقی می مانند.
الحلبوسی با اشاره به عوامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه اظهار داشت: آماده ایم تا در کنار جمهوری اسلامی ایران به بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه کمک کنیم.
رئیس مجلس عراق در پایان این گفت وگوی تلفنی از همتای خود برای سفر رسمی به عراق دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها