در سی و ششمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا؛

حماس: صهیونیست ها تنها زبان زور و مقاومت را می فهمند

حماس: صهیونیست ها تنها زبان زور و مقاومت را می فهمند
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 22:47

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سی و ششمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا در بیانیه ای تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست تنها زبان زور و مقاومت را می فهمند و سازش تنها تباه کردن سرنوشت مردم فلسطین و ضایع کردن حقوق آنهاست.

العالم _ فلسطین اشغالی

این بیانیه در سی و ششمین سالگرد کشتار اردوگاه های «صبرا» و «شتیلا» در جنوب بیروت منتشر می شود، جنایتی که ارتش رژیم صهیونیستی در 16 سپتامبر 1982 (25 شهریور 1361) دست به آن زد و هزاران فلسطینی را به شهادت رساند.

حماس در ادامه تاکید کرد: هرگز خون شهیدانمان را فراموش نخواهیم کرد و همچنان به تعقیب عاملان جنایت اسرائیل تا قصاص کامل آنها و جنایتگران کشتار صبرا و شتیلا ادامه خواهیم داد.

این گروه مقاومت فلسطینی از تمامی مردم فلسطین، سازمان ها و کشورها به ویژه دولت لبنان خواست تا برای پیگیرد عاملان این جنایت و معرفی آنها به دادگاه های بین المللی تلاش کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کشتار مردم فلسطین موجب تضعیف اراده (پولادین) ما نمی شود و این اقدامات ما را از مسیر مقاومت و آزادسازی (فلسطین) باز نمی دارد.

حماس افزود: تا تحقق کامل حقوق مردم فلسطین و تاسیس کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف از پای نخواهیم نشست.

حماس در پایان بیانیه از مردم فلسطین خواست با حفظ همبستگی و یکپارچگی خود از برنامه های مقاومت حمایت کنند.

فاجعه صبرا و شتیلا یکی از وحشیانه ترین فجایع رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. در این جنایت که در 25 شهریور 1361رخ داد، حدود سه هزار 500 تا 5 هزار فلسطینی از جمله زن و کودک و میانسال و چندین لبنانی به دست صهیونیست ها شهید شدند.

پربیننده ترین خبرها