پلیس کربلا درگیری زائران ایرانی و عراقی را تکذیب کرد

پلیس کربلا درگیری زائران ایرانی و عراقی را تکذیب کرد
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 05:52

شایعات منتشر شده در خصوص بروز درگیری میان شهروندان ایرانی و عراقی در کربلا از سوی پلیس این شهر تکذیب شد.

العالم - عراق

پلیس کربلا یکشنبه شب در بیانیه ای خبر کانال الشرقیه عراق که دارای گرایش های بعثی و سعودی است، درخصوص بروز درگیری و مشاجره میان دو گروه را کاملا بی اساس دانست.

پلیس کربلا تاکید کرد: هیچ گونه حادثه ای از این نوع یا بروز جرح یا شکایتی گزارش نشده و این اداره حق پیگیری قضایی این گونه خبرسازی ها را برای خود محفوظ می داند.

بیانیه از شبکه های تلویزیونی و رسانه ها خواسته است مراقبت لازم را در این گونه موضوعات بخرج دهند و اخبار را از منابع رسمی گرفته و صحت و دقت اطلاعات را بویژه در شرایط کنونی مدنظر داشته باشند.

در ماههای گذشته شبکه های خبری وابسته به جریان های بعثی و سعودی دهها مورد خبرسازی در داخل ایران و عراق با هدف تخریب روابط میان دو ملت و دولت انجام داده اند که در فضای مجازی دو کشور نیز موج های سنگینی ایجاد کرده اما بسرعت نادرستی آن مشخص شده است.

به باور ناظران مسائل عراق، ضربه زدن به حرکت عظیم اربعین که نماد همدلی و یکپارچگی محبان اهل بیت (ع) بویژه ملت های ایران و عراق است در کوتاه مدت و تخریب روابط مستحکم اقتصادی میان دو کشور در میان مدت از اهداف این گونه شایعه سازی ها و دروغ پراکنی ها طی ماههای اخیر بوده است و پیش می شود همچنان به بهانه های مختلف ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها