10 میلیون یمنی گرسنه می‌خوابند

10 میلیون یمنی گرسنه می‌خوابند
دوشنبه 10 مهر 1391 - 08:56

سخنگوي برنامه جهاني غذا درباره خطرات گرسنگي در يمن، با توجه به ادامه بي ثباتي اين کشور و افزايش جهاني قيمت غذا، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باری کیم" گفت: یمن به دلیل کم بودن اراضی قابل کشت، نیازمند آن است که بیشتر نیازهای غذایی خود را وارد کند، و این درحالی است که قیمت جهانی غذا و سوخت افزایش یافته است.

وی افزود: در یمن 5 میلیون نفر، یا 22 درصد از ساکنان نمی توانند برای خودشان غذا تهیه کنند و یا به اندازه کافی غذا خریداری کنند.

کیم ادامه داد: اکثر مردم یمن کارگرانی هستند که زمین ندارند، به همین دلیل آنها غذای خودشان را کشت نمی کنند و همچنین نمی توانند غذای مورد نیاز خود را به دلیل گرانی، بخرند.

کیم هشدار داد: 5 میلیون نفر دیگر نیز در یمن به دلیل افزایش قیمت غذا متضرر می شوند؛ آنها در حاشیه نابودی امنیت غذایی هستند؛ بنابراین در یمن 10 میلیون نفر هر شب گرسنه می خوابند.

کیم خاطرنشان کرد: علاوه بر نبود امنیت غذایی، این کشور شاهد مشکلاتی مانند بی ثباتی سیاسی، درگیری ها، اقدامات تروریستی، و مهاجرت گسترده ساکنان است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا تأکید کرد: 13 درصد از کودکان یمنی به شدت از سوء تغذیه رنج می برند، که این امر یمن را در جایگاه سومین کشور در جهان از نظر سوء تغذیه کودکان قرار می دهد.

قیام و خیزش سال گذشته مردم یمن برای سرنگونی رژیم "عبدالله صالح" دیکتاتور این کشور، با توطئه کشورهای عضو شورای همکاری و آمریکا به کناره گیری عبدالله صالح و ایجاد حاشیه‌ای امن برای او جهت کنترل قدرت از پشت پرده، و  انتصاب "عبدربه منصور هادی" بعنوان  رئیس جمهور، منجر شد.

این توطئه شورای همکاری که بیشتر از سوی عربستان سعودی و آمریکا اداره شد، موجب ادامه بی ثباتی اقتصادی، سیاسی و امنیتی، و فقیر تر شدن مردم این کشور شده است.

گسترش فقر و گرسنگی در یمن درحالی اعلام می شود که سران کشور ثروتمند و نفت خیز عربستان سعودی همواره ادعا کرده اند که حامی منافع و مطالبات مردم این همسایه فقیر خود هستند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها