جنگ تجاری واشنگتن و دهلی نو/ هند تعرفه گمرکی 29 قلم کالای آمریکایی را افزایش می دهد

جنگ تجاری واشنگتن و دهلی نو/ هند تعرفه گمرکی 29 قلم کالای آمریکایی را افزایش می دهد
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 12:41

وزارت بازرگانی هند اعلام کرد مهلت 45 روزه برای شرکت های آمریکا به پایان رسیده و دولت هند تعرفه های گمرکی برای 29 کالای آمریکایی از جمله بادام، گردو و حبوبات را افزایش خواهد داد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روزنامه "اکونومیک تایمز"، مقامات هندی اعلام کردند، هند در ابتدا قصد داشت در ماه ژوئن (تیر) تعرفه های گمرکی کالاهای آمریکایی را افزایش دهد اما دهلی نو با امید پاسخ مثبت آمریکا به درخواست های این کشور، وضع تعرفه های گمرکی را 45 روز به تعویق انداخت.
دراین حال تعرفه گمرکی گردو وارداتی آمریکا از 30 درصد به 120 درصد افزایش خواهد یافت، تعرفه های حبوبات از جمله لپه و نخود نیز از 30 درصد کنونی به 70 درصد افزایش می یابد. هند همچنین تعرفه محصول عدس را به 40 درصد خواهد رساند.
تصمیم هند برای افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای آمریکایی یک واکنش متقابل در برابر اقدام ماه مارس دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در وضع تعرفه های سنگین برای واردات آلومینیوم و فولاد از هند انجام می شود.
هند اعلام کرده است این اقدام آمریکا صادرات فولاد و آلومینیوم به ارزش 198.6 و 42.4 میلیون دلار این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
هند همچنین از آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل وضع این تعرفه های گمرکی شکایت کرده است.
دهلی نو سالانه محصولات آلومینیوم و فولاد به ارزش 1.5 میلیارد دلار را به آمریکا صادر می کند. 
صادرات هند به آمریکا در سال 2016-17 به ارزش 42.21 میلیارد دلار برآورد شده است درحالی که واردات دهلی نو از آمریکا به ارزش 22.3 میلیارد دلار بوده است.
سایر کالاهای آمریکایی که شامل تعرفه های بالاتر هند خواهند شد شامل اسید بوریک، اسید فسفریک، برخی محصولات پزشکی، آهن مسطح، برخی از محصولات مسطح فولاد ضد زنگ می شود.
به گزارش ایرنا، اختلافات تجاری میان هند و آمریکا از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا افزایش یافته است. در سال 2016 ارزش تجارت دوجانبه دو کشور 115 میلیارد دلار بود اما دولت ترامپ می خواهد کسری 31 میلیارد دلاری تجاری خود با هند را جبران کند و دهلی نو را برای تسهیل موانع تجاری تحت فشار قرار داده است.
هند که بزرگ ترین خریدار بادام آمریکایی است در ماه ژوئن تصمیم گرفت یک تعرفه 20 درصدی برای واردات این محصول از آمریکا وضع کند به این ترتیب دهلی نو به جمع اتحادیه اروپا و چین پیوست که در مقابل اقدام ترامپ برای افزایش تعرفه های فولاد و آلومینیوم واکنش نشان داده اند.
در همین حال هند پیشنهاد داده است که برای کاهش کسری تجاری، از آمریکا نفت خریداری کند.
آمریکا همچنین یکی از صادر کنندگان بزرگ سلاح به هند است و شرکت های آمریکایی به دنبال دریافت قراردادهای فروش جنگنده به ارزش میلیاردها دلار می باشند.

پربیننده ترین خبرها