المیادین: نخست وزیری «عادل‌عبدالمهدی» تقریبا قطعی شده است

 المیادین: نخست وزیری «عادل‌عبدالمهدی» تقریبا قطعی شده است
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 13:49

یک رسانه عربی گزارش داد تقریبا درباره نامزدی عادل عبدالمهدی برای تصدی نخست‌وزیری عراق توافق به دست آمده است.

العالم _ عراق

شبکه المیادین به نقل از آنچه منابع آگاه عراقی خوانده است، گزارش داد عادل عبدالمهدی به میزان 95 درصد نخست وزیر جدید عراق خواهد بود.

به گفته این منابع، تقریبا درباره معرفی عادل عبدالمهدی برای تصدی نخست وزیری توافق شده است.

این منابع با اشاره به اینکه مراجع تاثیرگذار اعتراضی به نامزدی وی ندارند، افزودند رهبران فراکسیون‌های سائرون و الفتح از حامیان اصلی گزینه نخست وزیری عادل عبدالمهدی هستند.

المیادین اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است، طرف‌های عراقی در آستانه نهایی کردن نام نخست وزیر جدید هستند و عادل عبدالمهدی بیشترین شانس را در این زمینه دارد.

چند روز پیش هم یک رسانه عراقی به نقل از یک منبع در جریان حکمت از توافق اولیه برای معرفی عادل عبدالمهدی به عنوان نامزد تصدی نخست‌وزیری عراق خبر داده بود.لینک خبر

عادل عبدالمهدی متولد 1942 در بغداد است، این سیاستمدار و اقتصاددان، وزیر نفت سابق دولت عراق به شمار می‌رود، عادل عبدالمهدی که از رهبران برجسته مجلس اعلا به شمار می‌رفته است، طی سال‌های 2005 تا 2011 یکی از دو معاون رئیس جمهور عراق بوده است، وی در دولت موقت پس از سرنگونی رژیم صدام معدوم، مسئولیت وزارت دارایی را برعهده داشت، عبدالمهدی از نامزدهای تصدی نخست‌وزیری پس از انتخابات پارلمانی 2005 به شمار می‌رفت که البته در رای‌گیری داخلی ائتلاف ملی عراق با یک رای کمتر از نوری المالکی از تصدی این سمت بازماند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها