رویترز:

چین پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

چین پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 14:35

آمریکا از یک سو دعوتنامه برای مذاکره درباره جنگ تجاری به چین می‌فرستد و از سوی دیگر تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی اعمال می‌کند و این سبب شده که احتمالا چین آخر این ماه پای میز مذاکره با آمریکا نرود.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز،‌در صورتی که ترامپ بخواهد  همینطور به اعمال تعرفه‌ها روی کالاهای چینی ادامه دهد پکن به احتمال زیاد در مذاکره تجاری آخر این ماه که پیش از این واشنگتن دعوت کرده بود،‌ شرکت نخواهد کرد.

آمریکا از یک سو دعوتنامه برای مذاکره درباره جنگ تجاری به چین می‌فرستد و از سوی دیگر تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی اعمال می‌کند و این سبب شده که  احتمالا چین آخر این ماه پای میز مذاکره با آمریکا نرود.

واشنگتن اعلام کرده بود که امروز صبح دوشنبه روی 200 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه جدید اعمال خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولتی اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا امروز تعرفه جدیدی را روی 200 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین اعمال کند.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد: سقف این تعرفه احتمالا 10 درصد خواهد بود.

*مدل‌های جدید محدودیت آمریکا روی چین

دیگر مقامات آمریکا پیشنهاد می‌کنند که آمریکا این بار صادرات برخی محصولات ضروری را به چین محدود کند و این کالاها و محصولات ضروری که در تولیدات چین استفاده می‌شود می‌تواند زنجیره تولید این کشور را محدودتر کند.

یک تحلیلگر در جی‌پی‌مورگان اعلام کرد: در صورتی که چین از مذاکره تجاری عقب‌نشینی کند و تعرفه‌های تلافی جویانه علیه آمریکا اعمال کند واشنگتن نیز به احتمال زیاد سقف تعرفه‌ها را تا 25 درصد افزایش و کالاهای جدیدتری را مشمول تعرفه خواهد کرد و طبیعی است که این اقدامات وضعیت را بدتر خواهد کرد.

امروز اکثر بازارهای بورس آسیا به دلیل احتمال اعمال تعرفه جدید روی کالاهای چینی قرمز پوش شدند.

بر اساس گزارش رویترز، از آنجا که بازارهای ژاپن به دلیل تعطیلات بسته است نقدینگی بازار تا حدودی کاهش یافته و به سمت ارزها و اوراق قرضه که معمولا سرمایه‌گذاری کمتری می‌خواهد، رفته‌اند.

بازارهای هنگ کنگ تقریبا پس از طوفان اخیر امروز به حالت طبیعی بود.

پربیننده ترین خبرها