مدير مركز مطالعات حقوقي قاهره :

آل سعود به حقوق بشر پایبند نیست

آل سعود به حقوق بشر پایبند نیست
دوشنبه 10 مهر 1391 - 14:44

العالم، قاهره - مدير مركز مطالعات حقوقي قاهره، گفت: عربستان سعودي با وجوي که از اولين کشورهاي امضاکنند? بيانيه بين المللي حقوق بشر است، از مدت ها پيش سياست ناديده گرفتن حقوق بشر و نقض آن را درپيش گرفته است.

" احمد مهران " روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: اعلاميه جهاني حقوق بشر در بردارنده حقوق مدني و سياسي اولیه افراد است و به انسان ها حق آزادي بيان و عقيده می دهد؛ عربستان ظاهرا اين تعهد را امضا كرده است، اما در عمل می بینبم که اين تعهد بين المللي جايي در قاموس حقوق بشر عربستان ندارد.
مدير مركز مطالعات حقوقي قاهره، اظهار داشت:مسئولان سعودي اخيرا هر گونه تلاشي براي تظاهرات مسالمت آميز و دستيابي شهروندان به حقوق مدني و سياسي خود را در نطفه خفه كرده اند.
وي اظهار داشت: عربستان حقوق محکومان و بازداشتی ها را رعایت نمی کند و سياست خاصي مبتني بر ايجاد رعب و وحشت درميان مردم درپيش گرفته است و بدين شكل منشورهاي بين المللي را كه امضا كرده، ناديده مي گيرد.
مهران همچنين گفت: سازمان ملل بايد با صدور بيانيه اي از عربستان بخواهد كه نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق بازداشت شدگان و شهروندان را متوقف كند.
مدير مركز مطالعات حقوقي قاهره، گفت : سازمان ملل و شوراي امنيت، در برابر تجاوز حقوق بشر بسیاری از ملت ها از جمله ملت عربستان عقب نشيني غيرموجهي انجام داده اند؛ اين موضوع نشان دهنده سياسي شدن فعالیت های سازمان هاي انسان دوستانه در جهت خدمت به منافع كشورهاي ابرقدرت است.
10:43.1



پربیننده ترین خبرها