کاخ سفید: 200 میلیارد دلار تعرفه علیه کالاهای چین به زودی اعلام می شود

کاخ سفید: 200 میلیارد دلار تعرفه علیه کالاهای چین به زودی اعلام می شود
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 22:12

یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی تعرفه‌های گمرکی علیه 200 میلیارد دلار کالای چین را اعلام خواهد کرد.

العالم - آمریکا

یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی تعرفه‌های گمرکی علیه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین را اعلام خواهد کرد. 

پیش از این منابع آگاه به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند میزان افزایش تعرفه حدود ۱۰ درصد خواهد بود. این در حالی است که آمریکا قبلا در نظر داشت ۲۵ درصد افزایش تعرفه بر این کالاها اعمال کند.

چین دور قبلی اقدام آمریکا برای دامن زدن به تنش‌های تجاری را به صورت کاملا برابر و با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات ۵۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا پاسخ داد.

ترامپ ادعا کرده آمریکا در جنگ تجاری با چین دست بالا را دارد و تهدید کرده است که در صورت ادامه جنگ تجاری با چین، بر واردات همه کالاها از چین تعرفه اعمال خواهد کرد.

ترامپ طی چند ماه گذشته به بهانه تراز تجاری منفی این کشور با چین، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها جنگ تجاری با آنها به راه انداخته و از این طریق به دنبال افزایش رقابت‌پذیری کالاهای تولید داخل آمریکا در برابر کالاهای خارجی است.

پربیننده ترین خبرها