نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق:

ترکیه، حاکمیت عراق را هدف گرفته است

ترکیه، حاکمیت عراق را هدف گرفته است
دوشنبه 10 مهر 1391 - 17:11

العالم، بغداد - نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق، از درخواست رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه از پارلمان اين کشور براي موافقت با تمديد حملات عليه مواضع شورشيان کُرد در خاک عراق ابراز شگفتي کرد.

"امينه سعيد" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، درخواست اردوغان از پارلمان ترکیه براي موافقت با حملات عليه كردها در داخل اراضي عراق ابراز شگفتي كردو این اقدام را تعرض به حاكميت و تمامیت اراضي  ملي عراق و  دخالت در امور داخلي این کشور دانست.

نماينده ائتلاف كردستان در مجلس عراق،گفت: سخنرانی مسعود بارزاني رئيس حزب دمكرات كردستان عراق در کنگرۀ حزب توسعه و عدالت تركيه که به درخواست این حزب انجام شد، مثبت بود و بارزاني در این سخنرانی بر لزوم جلوگیری از ريخته شدن خون ترك ها، كردها و عرب ها در هر نقطه از جهان تاكيد كرد.

این در حالی است که دولت تركيه از مجلس اين كشور خواسته است كه با ادامۀ حمله به مواضع عناصر مسلح كرد در داخل اراضي عراق به مدت يك سال ديگر موافقت كند.

يك منبع پارلماني تاكيد كرد: حزب عدالت و توسعه تركيه درخواستي رسمي را به پارلمان اين كشور ارائه كرده است كه در دور جديد فعاليت مجلس، به عنوان اولويت برنامه كاري پارلمان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

پارلمان تركيه همواره با درخواست هايي كه به ارتش اجازه حمله به مخفيگاه حزب كارگران كردستان در داخل اراضي عراق را مي دهد، موافقت مي كند.

اين درخواست در حالي صورت گرفته است كه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه روز يكشنبه بار ديگر به عنوان رئيس حزب عدالت و توسعه انتخاب شد. اردوغان چند روز پيش خواهان مذاكره با پ .ك .ك شده بود.

1-14:45

پربیننده ترین خبرها