ظریف: دیپلماسی مانع جنگ در ادلب می‌شود

ظریف: دیپلماسی مانع جنگ در ادلب می‌شود
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 10:55

وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت دیپلماسی موفق می‌شود که از جنگ در شهر «ادلب» سوریه جلوگیری شود.

العالم-ایران/سیاسی

 «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر از نقش دیپلماسی در تبدیل جنگ «ادلب» به تعهدی محکم در مقابله باافراطگرایی تروریسم نوشته است. 

ظریف امروز (سه‌شنبه) در توییتی تاکید کرد که طی هفته‌های اخیر مسئولیت دیپلماسی فشرده‌ای داشته که با سفرش به آنکارا و دمشق پیگیری شده است و بعد از آن نشست ایران-روسیه-ترکیه در تهران و سپس نشست سوشی برگزار شدند.

محمد جواد ظریف در ادامه نوشت، این سفرها و دیدارها موفق بوده از جنگ در «ادلب» جلوگیری کند و باعث تعهدی محکوم برای مقابله با افراطی‌گری تروریستی شود. ظریف تاکید کرد که این دیپلماسی است که کار می‌کند. 

 نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه ۱۶ شهریور در تهران برگزار شد و در پایان بیانیه ای ۱۲ ماده ای به تصویب روسای جمهور رسید.

ظریف پیش از این نشست نیز سفری چند ساعته به آنکارا داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد و چند روز بعد هم سفری یک روزه به دمشق داشت و درباره آخرین تحولات سوریه به گفتگو پرداخت.

سران ترکیه و روسیه نیز در نشست روز گذشته خود در سوشی بر سر نحوه تعامل با بحران ادلب به توافقاتی رسیده‌اند و دو کشور می‌خواهند یک منطقه غیرنظامی به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع در این استان سوریه ایجاد کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها