سازمان ملل: خشونت ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا سیستماتیک بوده است

سازمان ملل: خشونت ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا سیستماتیک بوده است
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 18:42

یکی از مأموران تحقیق سازمان ملل درباره خشونت‌های ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا گفت که عمق این خشونت‌ها به سختی قابل درک است.

العالم - آسیا

یک مأمور تحقیق سازمان ملل امروز (سه‌شنبه ) گفت به سختی بتوان سطح خشونت ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا را درک کرد. 

به نوشته سایت شبکه خبری «فرانس۲۴»، به گفته این عضو سازمان ملل، بی‌احترامی ارتش میانمار به زندگی غیرنظامیان و خشونت‌هایش علیه مردم غیرقابل درک است. 

وی همچنین گفت، مردها به طور سیستماتیک کشته شده و کودکان با شلیک از پای در‌ آمده‌اند و به داخل رودخانه یا آتش انداخته شدند و زنان و دختران قربانی تجاوز گروهی شده و شکنجه روحی و جسمانی شده‌اند. 

این مقام سازمان ملل، این اقدامات نیروهای ارتش و امنیتی میانمار را قتل عام نامید و گفت سطح این قتل عام چهار از پنج در نظر گرفته شده است. 

یک گروه حقیقت‌یاب سازمان ملل نیز گفت انتقال (قدرت) دموکراتیک در میانمار همچنان در حالت وقفه قرار دارد و مقام‌های میانمار گروه‌های مخالف را ساکت می‌کنند در حالی که اجازه سخنرانی علیه اقلیت مسلمان را می‌دهند. 

اخیرا نیز یک هیأت حقیقت‌یاب از شورای امنیت خواسته بود عوامل کشتار مسلمانان در میانمار را هدف تحریم قرار داده و صادرات سلاح به میانمار را ممنوع کند.

از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ بعد از حمله ارتش میانمار به خانه‌های اقلیت مسلمان در روهینگیا و به آتش کشیده شدن خانه‌هایشان، قتل و تجاوز، حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این استان با پای پیاده به بنگلادش گریختند و تا کنون با کمترین امکانات در کمپ به سر می‌برند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها