به شرط جايگزين براي تامين كالاهاي فلسطينيان اعلام شد؛

موافقت حماس با بستن تونلها درمرز مصر

موافقت حماس با بستن تونلها درمرز مصر
سه شنبه 11 مهر 1391 - 06:52

غزه(العالم)- قائم مقام وزارت خارجه دولت منتخب فلسطين در غزه، اعلام كرد: دولت غزه با بسته شدن همه تونلهاي زيرزميني ميان مصر و غزه موافق است به شرط آنكه باعث نابودي غزه نشده و جايگزيني براي ارسال كالا به اين منطقه در نظر گرفته شود.

  غازي حمد سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با اشاره به اين كه غزه خواستار درگيري بر سر اين موضوع نيست، ادامه داد: رژيم صهيونيستي محدوديت هاي زيادي بر مصالح ساختماني، كالاهاي اساسي، مواد خام و حتي سوخت اعمال كرده و به همين دليل براي حل اين مشكل از مصر كمك خواستيم.

وي خواستار تسهيلات بيشتر و افزايش حمايت از غزه از سوي مصر شد.

حمد گفت: اوضاع فلسطينيان غزه به خاطر محاصره رژيم صهيونيستي بسيار دشوار شده است و ساكنان غزه به دليل كمبود شديد كالاهاي اساسي با مشكلات زيادي مواجهند.

وي درباره تظاهرات حماس در غزه عليه بستن تونلها نيز خاطرنشان كرد: تظاهرات به خاطر مشكل در زمينه دستيابي به كالاهاي اساسي بود كه باعث افزايش بحران اقتصادي شده است. البته ما از امنيت مصر حمايت مي كنيم و با بستن تونل ها موافقيم اما بايد معادله اي ميان ضرورتهاي امنيتي مصر و نيازهاي اقتصادي غزه ايجاد شود.
  
قائم مقام وزارت خارجه دولت منتخب فلسطين در غزه، افزود: دولت فلسطين تدابير امنيتي شديدي براي تونلها اعمال كرده و كنترل مرزي را براي حفظ امنيت دو طرف افزايش داده است.

وي با انتقاد از تبليغات مبالغه آميز رژيم صهيونيستي در زمينه موضوع تونل ها و به تصوير كشيدن غزه به عنوان خاستگاه تروريسم و القاعده گفت: عده اي مي كوشند قتل سربازان مصري در سينا را به تونل ها نسبت دهند در حالي كه هنوز ثابت نشده است كه عاملان اين عمليات از تونلهاي غزه استفاده كرده باشند.   
 Ma.17:39.1 

پربیننده ترین خبرها