در سایه غلفت کشورهای اسلامی صورت گرفت،

فراخوان صهيونيستها براي هجوم به مسجد الاقصي

فراخوان صهيونيستها براي هجوم به مسجد الاقصي
سه شنبه 11 مهر 1391 - 07:49

مشغول بودن افكار عمومي به انقلاب هاي عربي و درگيري هاي طائفي، اعراب و مسلمانان را از انديشيدن به قدس و تحركات رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي آن و جايگزين كردن معبد ادعايي سليمان به جاي آن بازداشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، يك گروه تندرو از شهرك نشينان صهيونيست با استفاده از غفلت مسلمانان و اعراب، براي ورود به مسجد الاقصي در روز "عيد عرش يهودي ها" مصادف با امروز (سه شنبه 11 شهریور) فراخوان داد، اما اين فراخوان نه تنها با واكنش نظامي كشورهاي عربي و مسلمانان مواجه نشد بلكه حتي واكنش سياسي يا رسانه اي آنها را نيز به دنبال نداشت.

اين گروه تندرو صهيونيست كه پرچمدار انديشه منهدم كردن مسجد الاقصي است، از حمايت حزب ليكود حاكم بر رژيم صهيونيستي برخوردار است و اين اقدام در واقع نوعي نبض سنجي از اعراب و مسلمانان به شمار مي رود.

اما در واكنش به اين اقدام صهيونيست ها و در سايه سكوت اعراب و كشورهاي اسلامي، هزاران تن از فلسطيني هاي ساكن مناطق اشغالي سال 1948 و ساكنان قدس براي حفاظت از مسجد الاقصي به سوي آن حركت كردند.

رژيم صهيونيستي همواره براي اجراي نقشه هاي خود، پشت گروه هاي تندرو يهودي پنهان مي شود. به عنوان مثال براي اجراي نقشه تقسيم حرم حضرت ابراهيم در الخليل ميان مسلمانان و يهودي ها، گروه هاي تندرو را به حمله به اين حرم تشويق كرد.

حرف و حديث در ميان گروه هاي تندرو يهودي درباره ايجاد كنيسه يهودي در حياط مسجد الاقصي يا منهدم كردن مسجد الاقصي و يا تقسيم آن فراوان است. اما در اين ميان اسرائيلي ها هر يك از گزينه ها را كه برگزينند با توجه به بي توجهي اعراب و مسلمانان به قدس و همدستي برخي از حكام عرب با اسرائيلي ها به بهانه مقابله با ايران هيچ كس نخواهد بود كه جلوي آن ها را بگيرد.
 
سازمان همكاري اسلامي كه پس از اقدام صهيونيست ها براي آتش زدن مسجد الاقصي تشكيل شد، اكنون كارايي خود را از دست داده و به سازماني براي ايجاد اشتغال براي مسئولان و نمايندگان كشورهاي اسلامي تبديل شده است و هيچ اقدامي در هيچ جهتي اتخاذ نمي كند و فقط به دستور عربستان حركت مي كند.

وقتي مسلمانان جهان از جنايت توهين به ساحت پيامبر اكرم (ص) و دين مبين اسلام به خشم آمدند، يك هفته پس از تظاهرات و اعتراضات فراگير در كشورهاي اسلامي، سرانجام سازمان همكاري اسلامي بيانيه اي در محكوميت اين اقدام توهين آميز صادر كرد اين در حالي است كه هيچ فراخواني براي برگزاري كنفرانس وزراي خارجه جهان اسلام حداقل براي محكوميت اين اقدام صادر نشد و نمايندگان يك و نيم ميليارد مسلمان نتوانستند واكنشي در شان اين امت نشان دهند.

فلسطيني هاي بي دفاع در اراضي اشغالي، با دست هاي خالي به مقابله با تندروهاي يهودي خواهند پرداخت و سينه خود را براي دفاع از قدس سپر خواهند كرد، همان طور كه پيش از اين نيز دفاع كرده اند. چه بسا مرداني امثال شيخ رائد صلاح زندگي خود را وقف دفاع از دين و اعتقادات خود و مسجد الاقصي كرده اند.

حمله صهيونيست هاي تندرو به مسجد الاقصي در زمان آريل شارون، انتفاضه دوم فلسطين را در پي داشت و تكرار چنين اشتباهي از سوي صهيونيست ها مي تواند زمينه ساز بروز انتفاضه سوم باشد زيرا ملت فلسطين در قبال اقدامات تحريك آميز صهيونيست ها سكوت نخواهد كرد به ويژه كه اين ملت مي داند ديگر نمي تواند به هيچ يك از حكام عرب اعتماد كند و مجبور است روي پاي خود بايستد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها