واکنش «الوفاق» بحرین  به اقدام دولت در سرکوبی ایام عزاداری امام حسین

واکنش «الوفاق» بحرین  به اقدام دولت در سرکوبی ایام عزاداری امام حسین
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 12:36

جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» اقدام دولت بحرین در بازداشت و احضار علما و سخنرانان مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را محکوم کرد.

العالم-بحرین

جمعیت الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام دولت بحرین در بازداشت علما، سخنرانان حسینیه‌ها در مراسم عزاداری، آن را تجاوز آشکار به آزادی‌های دینی و نقض حقوق مردم دانست.

در این بیانیه آمده است که نیروهای دولت بحرین به مناطق مختلف برای برچیدن پرچم‌ها و نمادهای عاشوراء یورش برده‌اند و این اقدامات آنها بدون هیچ‌گونه احترامی به احساسات مسلمانان که سوگوار شهادت امام حسین (ع) هستند، صورت می‌گیرد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین» مسئولان بحرین تا کنون شماری از علما و سخنرانان حسینیه‌ها را به اتهام تحریک علیه دولت و مشارکت در برگزاری مراسم عاشوراء، به مراکز بازجویی احضار کرده‌اند.

بنابر این گزارش، مسئولان بحرین تعدادی از این سخنرانان را پس از بازجویی آزاد کردند که عبارتند از صادق الغریفی، شیخ مهدی الکرزکانی، سید محی‌الدین المشعل، محمد الملا و شیخ بشار العالی.

همچنین شیخ محمد الریاش به مرکز بازجویی احضار شده و دادستانی کل دستور بازداشت شیخ یاسین الجمری، شیخ هانی البناء و شیخ محمد السهلاوی به اتهام تحریک علیه دولت و تشویق به تروریسم، صادر کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها