مراسم عزاداری حسینی در نیجریه/ عزادارن خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند + فیلم

چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 13:33

مراسم عزای حسینی و راهپیمایی مسالمت آمیز شیعیان نیجریه برگزار شد.

العالم - آفریقا

صدها نفر از شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در مراسم عزاداری به مناسبت ماه محرم در نیجریه شرکت کردند.

در این مراسم که به همت جنبش اسلامی نیجریه برگزار شد راهپیمایان تصاویری از شیخ زکزکی و پرچم‌های عزای حسینی در دست داشتند.

شرکت کنندگان در مراسم عزای حسینی با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی شیخ زکزاکی، عالم نیجریه ای شدند.

مراسم عزاداری حسینی در نیجریه از ابتدای ماه محرم آغاز شده است.

شیخ زکزاکی متولد سال 1953 میلادی در «زاریا» واقع در استان «کادونا» نیجریه و رهبر شیعیان این کشور است که منشأ خدمات بزرگی برای این کشور بوده است.

وی مؤسساتی برای کمک به ایتام و زنان بیوه و نیازمندان و یک موسسه خیریه تأسیس کرده است که هدف آن کمک به نیازمندان و تلاش برای آزادی زندانیان است و اقدام به کارهای عام‌المنفعه مانند حفر چاه و لوله‌کشی آب و ... می‌کند.

او بارها توسط مقام‌های دولتی نیجریه بازداشت و زندانی‌شده است اما خشونت‌بارترین برخورد با او در 13 دسامبر 2015 میلادی یعنی حدود سه سال پیش بود که از آن زمان وی به‌صورت پیوست در بازداشت به سر می‌برد و تلاش‌ها برای آزادی او همچنان بی‌نتیجه مانده است.

سازمان عفو بین‌الملل ارتش نیجریه را به کشتار 350 تن از شیعیان این کشور، دفن آن‌ها در گورهای جمعی و از بین بردن مدارک مربوط به این جنایت متهم کرد.

«نصیبه» دختر شیخ زکزاکی گفت، گفته می‌شود 450 نفر در این حمله کشته شدند و 300جسد به بیمارستان منتقل شد اما شمار کشته‌ها احتمالاً بیش از یک هزار نفر بود.

پربیننده ترین خبرها