«برهم صالح» نامزد حزب «اتحادیه میهنی» برای ریاست جمهوری عراق نام گرفت

«برهم صالح» نامزد حزب «اتحادیه میهنی» برای ریاست جمهوری عراق نام گرفت
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 17:30

رسانه‌های عراقی از مشخص شدن نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

العالم- عراق 

اعضای حزب «الاتحاد الوطنی الکردستانی» (اتحادیه میهنی) کردستان عراق در جلسه‌ای تصمیم گرفتند تا «برهم صالح» نامزد این حزب برای کرسی ریاست جمهوری عراق معرفی شود.

شبکه خبری العربیه در خبری فوری از توافق اعضای اتحادیه میهنی بر برهم صالح خبر داد. یک منبع مطلع نیز به وبگاه خبری «الرشید» عراق گفت: برهم صالح با اکثریت آراء اعضای کمیته سران اتحادیه میهنی کردستان، نامزد حزب برای ریاست جمهوری عراق شد.

به گفته این منبع، قرار شده که برهم صالح و حزبش «التحالف من اجل العداله» (ائتلاف برای عدالت) به صفوف حزب اتحادیه میهنی کردستان بازگردند.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» خبر نامزدی صالح را تایید و اعلام کرد که او 26 رأی از 40 رأی کمیته سران حزب را به دست آورده است. 

برهم صالح از سیاستمداران سرشناس کردستان عراق (متولد 1960 در سلیمانیه) تا کنون دو بار ریاست منطقه کردستان را بر عهده داشته و اکنون رئیس ائتلاف «الدیمقراطیة والعدالة» (دموکراسی و عدالت) است.

پیشتر در اواسط شهریور ماه منابع خبری در عراق، از توافق دو حزب مهم کردستان (پارتی و اتحادیه میهنی) بر سر نام برهم صالح برای کرسی ریاست جمهوری خبر داده بودند اما این خبر چند بار تایید و تکذیب شد.  

طبق جلسات و توافق‌های قبلی در پارلمان عراق،‌ قرار است جلسه آتی پارلمان در سه‌شنبه آینده، زمان تعیین تکلیف برای انتخاب رئیس جمهور عراق باشد. 

شنبه بیست و پنجم شهریورماه، پارلمان عراق پس از گذشته چهارماه از انتخابات پارلمانی چهارم (پس از رژیم بعث) موفق شد بعد از هفته‌ها کشمکش و رایزنی، «محمد الحلبوسی»، را به عنوان رئیس چهارمین دور پارلمان انتخاب کند.

انتخابات پارلمانی چهارم عراق، بیست و دوم اردیبهشت ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و ائتلاف‌های «سائرون»، «الفتح»، «النصر» و «دولة القانون» به ترتیب بیشترین کرسی‌ها را کسب کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها