درگیری مجدد گروه های مسلح در طرابلس

پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 23:22

پس از نقض آتش بس، بار دیگر درگیری های شدیدی با استفاده از سلاح های سنگین میان شبه نظامیان در طرابلس پایتخت لیبی از سرگرفته شد.

العالم - لیبی

بار دیگری محله ها و خیابان های حومه جنوبی طرابلس شاهد درگیری های مسلحانه میان شبه نظامیان بویژه در منطقه عین زاره است.

طبق منابع میدانی، درگیری ها پس از نقض آتش بس توسط شبه نظامیان "انقلابیون طرابلس" آغاز شد؛ توافق آتش بس اخیرا پس از تلاش هیات سازمان ملل منعقد شده بود.

در این درگیری ها تعداد نامشخصی در مناطق مختلفی از پایتخت کشته و یا زخمی شدند، این درگیری های شدید شامگاه روز گذشته در تمام محورها آغاز شد و در آن تعدادی خمپاره و موشک در منطقه مشروع الهضبه و جاده فرودگاه شلیک شد که بر اثر آن جاده مسدود شد.

در حالی که نیروهای تیپ الصمود به فرماندهی صلاح بادی تلاش می کند تا در طرابلس نفوذ کنند؛ نیروهای دیگری که رسما تابع دولت وفاق ملی لیبی هستند برای مقابله با آنها تلاش می کنند.

وضعیت حومه جنوبی و شرقی طرابلس نیز در هاله ای از ابهام است؛ در آنجا نیروهای تیپ هفت مستقر هستند؛ آنها از شهر ترهونه آمده و با نیروهای صلاح بادی متحدند. خبرها حاکی از آن است که درگیری های مسلحانه در ورودی جنوبی طرابلس در نزدیکی محله ابوسلیم از سرگرفته شده است.

غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی تصریح کرد که هیات سازمان ملل به صورت 24 ساعته برای جلوگیری از وقوع درگیری ها تلاش می کند؛ وی همچنین بر لزوم توقف سیطره تشکیلات مسلحانه بر نهادهای حاکمیتی و جلوگیری از ویرانی و تجزیه طرابلس تاکید کرد.

هیات سازمان ملل همچنین مسؤولیت هرگونه صدمه زدن به غیرنظامیان را به عهده  رؤسای گروه های درگیر در منطقه صلاحالدین در جنوب طرابلس دانست.

پربیننده ترین خبرها