انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از تصمیمات ترامپ علیه مردم فلسطین

انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از تصمیمات ترامپ علیه مردم فلسطین
جمعه 30 شهريور 1397 - 08:09

40 نماینده کنگره آمریکا با امضای درخواستی، خواستار بازنگری دولت آمریکا در تصمیماتش علیه مردم فلسطین شدند.

العالم- آمریکا 

به گزارش پنجشنبه شب پایگاه خبری معا فلسطین، 34 نماینده کنگره آمریکا در درخواست خود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متهم کردند که در تلاش است تا سازمان آزادیبخش فلسطین را با فقیر کردن مردم فلسطین و ایجاد نا امیدی در میان آن ها تضعیف کند.
همچنین 6 تن دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا درخواستی را امضا کردند که در آن دونالد ترامپ متهم است که سیاست گرسنه کردن مردم فلسطین باهدف فشار به رهبران فلسطینی برای پذیرش قرارداد موسوم به معامله قرن را اعمال کرده است.
در درخواست این 6 نماینده کنگره آمده است: بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن حاکی از آن است که دولت آمریکا توجهی به روند صلح ندارد. دولت آمریکا با دیگر اقدام های خود از جمله انتقال سفارت از تل آویو به قدس نشان داد که نمی تواند میانجیگر خوبی برای تحقق صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها باشد.
دولت ترامپ طی ماه های گذشته همچنین کمک های خود به «آنروا» و نیز به بیمارستان های قدس را قطع کرده است.
سازمان ها و نهادهای فلسطینی و بین المللی درخصوص تبعات تصمیمات دولت آمریکا ابراز نگرانی کردند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به قطع کمک های مالی آمریکا به بیمارستان های فلسطینی در قدس، این اقدام دولت آمریکا را در ادامه تلاش های بی فایده واشنگتن برای تحمیل طرح معامله قرن ترامپ عنوان کرد.
دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح صلح او موسوم به معامله قرن موافقت نکند، هرگونه کمک مالی به فلسطینیان را قطع خواهد کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها