تركيه: تروريست‌ها باید از ادلب اخراج شوند/ 12 منطقه ایست و بازرسی ایجاد می‌شود

تركيه: تروريست‌ها باید از ادلب اخراج شوند/ 12 منطقه ایست و بازرسی ایجاد می‌شود
جمعه 30 شهريور 1397 - 15:52

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تروریست‌ها باید از ادلب اخراج شوند، بر حضور نیروهایی که آن‌ها را «میانه‌رو» خواند، تأکید کرد.

 

العالم - ترکیه

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای آخرین موضع این کشور در خصوص سوریه و استان ادلب را تشریح کرد.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح و اطلاعاتی ما در ادلب با «معارضان» هماهنگ هستند و ما با روسیه در خصوص ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب و اخراج عناصر تروریستی در آن، هماهنگ هستیم؛ اما گام‌هایی که برای اخراج معارضان میانه‌ور برداشته می‌شود؛ غیر قابل قبول است.

«ابراهیم کالین» در ادامه در خصوص توافق با روسیه بر سر ادلب گفت: تمامی راههای قانونی را برای اجرای توافق ادلب با کار خواهیم گرفت و به هیچ وجه اجازه ناتمام ماندن این توافق را نخواهیم داد.

وی افزود: با روسیه بر سر ایجاد 12 منطقه ایست و بازرسی در ادلب با هماهنگی سوریه توافق کرده‌ و تاریخ 15 اکتبر را موعد پایان پاکسازی منطقه از سلاح‌های سنگین مشخص کرده‌ایم.

در این بیانیه سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، ضمن اعلام آغاز قریب‌الوقوع تمرین‌های نظامی و گشت‌زنی با آمریکا در منطقه «منبج» در شمال سوریه، بار دیگر از ارتباط واشنگتن با نیروهای کُرد در شمال سوریه انتقاد و تأکید کرد: غیر قابل قبول است که آمریکا «یگان‌ها مدافع خلق» کُرد را علی‌رغم نقشه راه «منبج» مسلح می‌کند.

ترکیه تأکید کرد که اقدام مشترک با آمریکا در منبج بدون تأخیر و طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده پیش خواهد رفت.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد. 

پربیننده ترین خبرها