دریادار سیاری:

برای اولین بار از سوئز عبور کردیم و در لاذقیه پهلو گرفتیم/ بدون پاسخ به ایستگاه های رژیم صهیونیستی از کنار سواحل این رژیم گذشتیم

برای اولین بار از سوئز عبور کردیم و در لاذقیه پهلو گرفتیم/ بدون پاسخ به ایستگاه های رژیم صهیونیستی از کنار سواحل این رژیم گذشتیم
شنبه 31 شهريور 1397 - 14:24

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروی دریایی ایران به ۳۰ کشور جهان در بحث امنیت منطقه کمک کرده است.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(شنبه ۳۱ شهریور) در نشست شنبه‌های انقلاب که با موضوع اقتدار نظامی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بنا بر فرمان امام و رهبری جهاد خودکفایی در ارتش پایه گذاری شد. ما از ساخت قطعات اغاز کردیم.

وی ادامه داد: در سال ۷۶ فرمانده کل قوا آمدند بندرعباس برای بازدید و فرمودند که نیروی دریایی ناوشکن برای حمل موشک بسازد.

سیاری گفت: کشور همسایه شمالی سال بعد ما را به رزمایش مشترک دعوت کرد، رهبری گفتند که این همسایه شمالی می داند که ما تجهیزات لازم را نداریم و با این پیشنهاد می‌خواهد ما را تحقیر کند، پس شما همت کنید و تجهیزات را بسازید و در نتیجه سال ۸۲ اولین ناو موشک انداز ما به نام پیکان ساخته شد.

وی افزود: دومین ناو موشک انداز با نام جوشن را در سال ۸۵ در مراسم دانش اموختگی دانشجویان افسری به ناوگان دریایی ما ملحق شد و امروز ششمین ناو موشک انداز برای دریای خزر در حال تکمیل است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: طرحی با نام طرح ولایت تقدیم کردیم با موضوع استقرار در سواحل مکران، عمردهی به تجهیزات موجود و نوسازی تجهیزات. عمردهی به جهیزات را با تعمیر قطعات آغاز کردیم. نوسازی را هم با ناو جماران آغاز کردیم و در ادامه ناوهای سهند و شیراز هم به ناوگان ما ملحق شده است.

وی با ذکر اینکه نام ناوشکن ها به نام قله های کشور نامگذاری شده است، اظهارداشت: تا سال ۸۶ اصلا زیردریایی نداشتیم و امروز در حال حرکت به سمت ساخت زیردریایی های سنگین هستیم.

سیاری گفت : اگر پشتیبانی های لازم بشود، می توانیم در عرصه دریایی پاسخگوی نیازهای خود باشیم.

وی تصریح کرد: ما به ۳۰ کشور جهان در بحث امنیت منطقه کمک کردیم. ما برای اولین بار از سوئز عبور کردیم و در لاذقیه پهلو گرفتیم. یعنی از کنار سواحل رژیم صهیونیستی گذشتیم و به ایستگاههای این رژیم اصلا پاسخ ندادیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ناوگان دریایی ما سواحل چین هم رسید و برخلاف پیش‌بینی آمریکایی‌ها به غرب اقیانوس اطلس نیز رفتیم.

وی اظهارداشت: ما مجاز هستیم در هرجای جهان که نامش آبهای بین المللی است طبق قوانین بین المللی حضور یابیم. ما پس از انقلاب در عرصه دفاعی در دریا زیر صفر بودیم اما الان در اوج قدرتیم.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ کشوری برای ما تعمیر زیردریایی سنگین انجام نمی‌داد. در یک بازدید رهبر انقلاب به ما گفتند زیردریایی سنگین را تعمیر کنید، گفتیم که کشورهای صاحب تجهیزات با ما همکاری نکردند ، ایشان جواب دادند «به درک که کمک نکردند، خودتان تعمیر کنید» و امروز ما به این توانایی رسیده ایم.

پربیننده ترین خبرها