فتنه انگیزی آمریکا در بحرین

فتنه انگیزی آمریکا در بحرین
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:38

العالم، لندن - يك فعال سياسي بحريني درباره تلاش آمريكا براي ايجاد گسست و فاصله ميان نخبگان سياسي و مردم و به خشونت كشاندن بحرين هشدار داد.

"علي الفايز" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: مخالفان سياسي رژیم آل خليفه از ابتدا، برقراري نظام مشروطه سلطنتي را خواستار شدند و با انتشار منشور منامه تاكيد كردند كه مردم بايد منشا حاكميت و قواي سه گانه مجزا از يكديگر و مستقل باشند و ثروت كشور تحت اراده مردم قرار گیرد.

فعال سیاسی بحرینی، افزود: براساس خواست مردم حمد باید پادشاه باشد، اما حكومت نكند، ملت حاكميت خود را از طريق  مجلس و قوه مجريه اعمال کند؛ قوه قضاييه مستقل فعالیت کند و سازمان هاي امنيتي مردمی باشند.

الفايز تاكيد كرد: آمريكايي ها پس از شكست در ايجاد فتنه طائفه اي در بحرين و كشاندن كشور به جنگ داخلي و خشونت، و ناکامی در واداشتن نخبگان سياسي به کاهش سقف مطالبات خود، به دنبال ايجاد شكاف ميان انقلابيون، مردم و مخالفان رژیم هستند و اين دامي براي پليسي كردن فضاي كشور است.

وي افزود: اين دام، شدت گرفتن برخورد پليسي رژيم با مردم پس از اجلاس ژنو را كاملا منطقي توجيه مي كند، در واقع رژيم به دنبال فراري دادن جنايتكاران و مشروعيت بخشيدن به كشتار از طريق متهم كردن انقلابيون بحريني به تروريسم است.

فعال سياسي بحريني، خاطر نشان كرد: آمريكا با حمايت از كشتار و سركوبگري در بحرين به دنبال ايجاد گسست در ميان مخالفان، انقلابيون و مردم است؛ زيرا نخبگان سياسي همچنان خواهان مشروطه سلطنتي هستند و اين مساله آمريكا و كشورهاي مدعي دمكراسي و رژيم آل خليفه را مي رنجاند.

وي افزود: خشم و عصيان بحرين را فراگرفته و مردم بر اين باورند كه سقوط ديكتاتوري تنها با سرنگونی آل خليفه محقق مي شود؛ در اين ميان نخبگان سياسي خواهان مشروطه سلطنتي شده اند و انقلابيون نيز به چيزي جز سقوط رژيم حاکمنمي انديشند، زيرا مي دانند اين تنها راه آزادي است.

علي الفايز در پايان تاكيد كرد: مردم،انقلابيون و نخبگان سياسي هوشياتر از آن هستند كه فريب بخورند و تيرهاي دشمنان را به خودشان بازمي گردانند.

3 - 14:25

پربیننده ترین خبرها