واکنش ها به گستاخی مقام اماراتی به حمله تروریستی اهواز

واکنش ها به گستاخی مقام اماراتی به حمله تروریستی اهواز
يکشنبه 1 مهر 1397 - 17:22

حادثه تروریستی دیروز در اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد، درحالی واکنش های منطقه ای و بین المللی را در محکومیت این حادثه برانگیخت که «عبدالله عبدالخانق» مشاور ولیعهد امارت ابوظبی در حساب شخصی اش در توئیتر این کشتار را اقدامی تروریستی ندانست.

العالم - گزارش

گمانه زنی های متعددی در مورد حمایت عربستان و امارات از این اقدام تروریستی مطرح شد؛ گمانه هایی که بیش از هر چیز، ناشی از سابقه حمایت این کشورها از گروه تروریستی و جدایی طلب الاحوازیه بود.

در همین زمینه، «عبدالله عبدالخالق» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارت ابوظبی و شخصیت دانشگاهی نسبت به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد و آشکارا از گروه الاحوازیه حمایت کرد.

وی در توییتی نوشت: حمله نظامی به هدف نظامی، تروریستی نیست!

این مقام نزدیک به حاکمیت امارات که به شدت رویکرد ضد ایرانی دارد، در ادامه و با گستاخی تمام وعده افزایش حملات تروریستی بیشتر در ایران داد و نوشت:  ⁩ 
‏انتقال نبرد به عمق ایران گزینه‌ای اعلام شده است که در جریان مرحله آینده بیشتر هم خواهد شد!


یکی از کاربران توییتر نیز با گذاشتن کامنتی در زیر پست توییتری عبدالخالق  نوشت: این به رسمیت شناختن، دخالت مستقیم شما و پشتیبانی نظامی از این اقدام است.



پاسخ قاطع محسن رضایی 

در پاسخ به این اظهارات گستاخانه  و خصمانه ، سردار «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی نوشت: 

مشاور بی خرد و خود فروخته ولیعهد ابوظبی با نقض آشکار قوانین بین‌المللی بر دخالت بیگانگان در حادثه تروریستی اهواز صحه گذاشت.
پشیمانی سختی در انتظار اوست

امارات و عربستان از جمله کشورهایی هستند که از اقدامات تروریستی در منطقه و جهان حمایت می کنند اما آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم است چشم خود را به روی اقدامات این دو کشور بسته است. این دو کشور همچنین از بیش از سه سال پیش تا کنون در یمن به بهانه حمایت از دولت به اصطلاح قانونی دخالت نظامی کرده اند و بخش هایی از این کشور را اشغال کرده اند اگر چه یمنی ها تا کنون تلفات سنگینی به نیروهای متجاوز اماراتی و سعودی وارد کرده اند.

کاردار امارات در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران در پی اظهارات جانبدارانه مقامات رسمی آن کشور در حمایت از جنایت تروریستی اهواز به وی ابلاغ شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در صفحه اینستاگرامش نوشت: دیشب بلافاصله پس از جنایت تروریستی اهواز سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس در غیاب سفیر آن کشور به وزارت خارجه ایران احضار و نسبت به ارائه امکان اقامت و فعالیت به برخی از اعضای گروهک تروریست مزدوری که مسبب این جنایت بود، شدیدا اعتراض شد.  

وی اضافه کرد: ایران انتظار دارد دولت‌های مزبور مسببان جنایتکار و همه مرتبطین احتمالی با آنها را بازداشت و جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

 

پربیننده ترین خبرها