رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به رفتار ترامپ، سفر خود به نیویورک را لغو کرد

رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به رفتار ترامپ، سفر خود به نیویورک را لغو کرد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 10:18

برخی منابع داخلی افغان اعلام کرده اند که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور به دلیل رفتار ناخوشایند دونالد ترامپ سفر خود به نیویورک را لغو کرده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری پژواک، با توجه به آنکه دونالد ترامپ درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای دیدار با وی را نپذیرفته، اشرف غنی از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و سفر به نیویورک خودداری کرده است. 

گفتنی است تا کنون برخی از مقامات افغان خبر لغو سفر اشرف غنی را تکذیب کرده و حتی عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان پیش از این کابل را به مقصد نیویورک ترک کرده است. 
در همین زمینه دفتر ائتلاف ملی افغانستان طی بیانیه ای عنوان کرد، نماینده این ائتلاف با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل بخشی از نقطه نظرات متفاوت کابل را بیان خواهد کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پژواک، به گفته منابع معتبر در وزارت خارجه افغانستان، طی هماهنگی های پیشین قرار بود در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت وگو کند. 
اما چند روز قبل از این دیدار دفتر ریاست جمهوری آمریکا طی نامه ای عنوان کرد که اشرف غنی باید با مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور دیدار نماید. 
لازم به ذکر است، قادر شاه سخنگوی شواری امنیت ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری پژواک از بی اطلاعی نسبت به انصراف از سفر اشرف غنی به نیویورک سخن به عمل آورد. 

پربیننده ترین خبرها