ائتلاف آمریکایی، مقر الحشد الشعبی عراق را بمباران کرد

ائتلاف آمریکایی، مقر الحشد الشعبی عراق را بمباران کرد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 11:40

ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، برای دومین بار در چند ماه گذشته، یک مقر الحشد الشعبی را در منطقه القائم در غرب استان الانبار (غرب) عراق مورد حمله قرار داد.

العالم ـ عراق

سازمان الحشد الشعبی عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای دانمارکی تابع این ائتلاف مستقر در پایگاه الفوسفات در صحرای غربی در استان الانبار، یکی از مقرهای الحشد الشعبی را در منطقه سعده شهرستان القائم با هشت گلوله توپ هدف قرار دادند که نزدیک یکی از پایگاه های فرماندهی عملیات الحشد اصابت کرد. 
"قاسم مصلح" فرمانده محور غرب انبار در سازمان الحشد الشعبی اعلام کرده است که الحشد این حمله را عمدی تلقی می کند. 
وی با اشاره به بررسی هایی که نشان می دهد گلوله ها آزمایشی بوده است این سوال را مطرح کرد که آیا مقرهای الحشد الشعبی از نظر نیروهای ائتلاف محلی برای انجام آزمایش های تسلیحاتی است. 
به گزارش ایرنا، فرماندهی الحشد الشعبی 27 خرداد گذشته اعلام کرد که براثر یک حمله هوایی به یکی از مقرهای این سازمان در مرز با سوریه 22 نفر از یگان های 45 و 46 الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه کشته و 12 تن دیگر زخی شدند.
یگان های 45 و 46 الحشد که هدف حمله موشکی قرار گرفتند از نیروهای گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق بودند.
الحشد الشعبی نیروهای آمریکایی را متهم به انجام این حمله کرد اما برخی فرماندهان نظامی آمریکایی که نامشان فاش نشد، دست داشتن این کشور را در این حمله رد کرده و مدعی شدند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی مرتکب این حمله شده اند.

پربیننده ترین خبرها