رسوایی جنسی تازه برای نامزد دیوان عالی آمریکا جنجال آفرید

رسوایی جنسی تازه برای نامزد دیوان عالی آمریکا جنجال آفرید
دوشنبه 2 مهر 1397 - 11:44

«برت کاوانا» نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور، یک هفته بعد از متهم شدن به آزار جنسی یک دختر دبیرستانی، حالا توسط هم دانشگاهی سابقش به آزار جنسی متهم شده است.

العالم _ آمریکا

در حالی که کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا خود را برای جلسه رای گیری تایید صلاحیت گزینه ریاست جمهوری این کشور برای سمت قاضی دیوان عالی آماده می‌کند، یک زن دیگر او را به آزار جنسی متهم کرده است.

تایید صلاحیت «برت کاوانا» نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور با موج تازه‌ای از اتهام‌ آزار جنسی مواجه شده و به دنبال پایان یافتن جلسات تایید صلاحیت او در سنای این کشور، حالا حداقل دو زن هستند که کاوانا را به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

به گزارش «راشا تودی»، ابتدای هفته گذشته این «کریستین بلاسی فُرد» روانشناس ۵۱ ساله اهل کالیفرنیا بود کاوانا را متهم کرد در اوایل دهه ۱۹۸۰ و زمانی که دانش آموز دبیرستانی در حومه مریلند بوده، به او آزار جنسی داد و سعی کرده که به وی تجاوز کند.

حالا، یک زن ۵۳ ساله و هم دانشگاهی کاوانا به نام «دبورا رامیرز» اعلام کرده که نامزد کنونی دیوان عالی آمریکا در زمان تحصیل او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

بنا بر روایت او که مجله «نیویورکر» آنرا منتشر کرده، کاوانا در جریان یک میهمانی دانشجویان در دانشگاه «ییل» دست به اقدامی شنیع زد و رامیرز را مورد آزار جنسی قرار داده است.

به گفته او، این اقدام غیر اخلاقی در سال تحصیلی ۱۹۸۴-۱۹۸۳ انجام شده است.

طبق گزارش‌ها، اعضای دموکرات کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا در حال بررسی و تحقیق درباره این اتهام تازه علیه کاوانا هستند.

بعد از رسانه‌ای شدن اتهام تازه اخلاقی علیه نامزد ترامپ، کاوانا این اتهام‌ها را رد کرده است.

اتهام تازه در شرایطی مطرح شده که قرار است کریستین بلاسی فُرد که برای اولین بار کاوانا را به آزار جنسی متهم کرده بود، در جلسه کمیته امور قضایی شرکت کند و درباره اتهام‌ها و ادعاهایش شهادت دهد.

رامیرز هم مانند بلاسی فُرد از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خواسته است که درباره آزار جنسی صورت گرفته توسط کاوانا تحقیق کند.

«نیویورکر» در گزارش خود مدعی شده که برخی جمهوری‌خواهان سنای آمریکا پیش از رسانه‌ای شدن اتهام تازه، درباره این موضوع اطلاع داشتند.

کاخ سفید هم به جنجال‌های تازه درباره آزار جنسی کاوانا واکنش نشان داده و به دفاع از او برخاسته است.

«کِری کوپِک» اعلام کرده که اتهام‌ها علیه کاوانا «برای از بین بردن وجهه یک مرد خوب طراحی شده‌ است».

کمیته امور قضایی سنای آمریکا قرار است پنجشنبه ابتدا جلسه استماع کریستین بلاسی فُرد را ترتیب دهد تا سناتورها توضیحات او درباره ادعای ازار جنسی او توسط کاوانا را بشوند و سپس درباره صلاحیت کاوانا بریا سمت دیوان عالی آمریکا رای گیری کند.

به دنبال انتشار اتهام تازه جنسی، حالا دموکرات‌ها خواهان تعویق جلسه رای گیری درباره صلاحیت کاوانا هستند اما جمهوری‌خواهان تا کنون با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

وکیل «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن که همچنان پیگیر شکایت او از ترامپ است، درباره نامزد سمت دیون عالی آمریکا اظهارنظری جنجالی کرده است.

«مایکل آوناتی» اعلام کرد که او وکیل کسی شده که «اطلاعات معتبری» درباره اقدامات غیراخلاقی برت کاوانا و «مارک جاج» همکلاسی سابق او در زمان تحصیلشان در دبیرستان در اختیار دارد.

به گفته آوناتی، موکل او از شرکت کاوانا در اقداماتی از قبیل «تجاوزهای دسته‌جمعی» اطلاعات دارد.

وکیل آمریکایی همچنین خبر داده که او «در روزهای آینده مدارکی بیشتر» درباره کاوانا منتشر خواهد کرد.

وی بدون اشاره به نام موکلش گفته است که موکلش تقاضای فرصتی برای شهادت دادن در کمیته امور قضایی سنا را دارد».

پربیننده ترین خبرها