فرمانده یمنی هشدار داد

بندرهای دبی امارات و جده عربستان در تیررس موشک‌های یمن است

بندرهای دبی امارات و جده عربستان در تیررس موشک‌های یمن است
دوشنبه 2 مهر 1397 - 11:54

فرمانده نیروهای دفاع ساحلی یمن در واکنش به حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به شهر ساحلی «الحدیده» در غرب یمن اعلام کرد که در صورت ادامه حملات، یمن، دو بندر امارات و عربستان را هدف قرار خواهد داد.

العالم - یمن

سرتیپ «محمد قادری» فرمانده نیروهای دفاع ساحلی ارتش یمن اعلام کرد که اگر ائتلاف سعودی-اماراتی به بندر الحدیده حمله کند، یمن نیز بندر «جبل علی» در امارات «دبی» و بندر «جده» در عربستان را در تیررس خود خواهد داشت.

سرتیپ قادری امروز دوشنبه به شبکه خبری «الجزیره» گفت «اگر ائتلاف سعودی اماراتی به بندر الحدیده حمله کند یا کار آن را دچار اختلال کند، دو بندر «جبل علی» در دبی (امارات) و «جده» در (غرب عربستان) در تیررس موشک‌های نیروهای دریایی» هستند.

این مقام یمنی هشدار داد که بندر الحدیده به مثابه «شریان اصلی تغذیه یمن» در سایه محاصره دریایی، هوایی و زمینه ائتلاف عربستان علیه یمن است. 

سرتیپ قادری با بیان اینکه «ما حق داریم از خود دفاع کنیم. ما هنوز وارد جنگ واقعی دریایی» با ائتلاف سعودی اماراتی نشده‌ایم، تصریح کرد که «موشک‌های یمن قادر است به عمق کشورهای عضو ائتلاف» یعنی عربستان و امارات برسد. 

به گفته سرتیپ قادری، سازمان ملل و کشورهای عضو ائتلاف علیه یمن باید بدانند که «نبرد دریایی عواقب خوبی ندارد و بر کل دنیا تأثیر خواهد گذاشت چون پاسخ یمن، دردناک، غیرقابل انتظار و در عمق» خاک دشمن خواهد بود. 

ائتلاف سعودی-اماراتی از اواخر اردیبهشت ماه گذشته مشخصا برای اشغال استان الحدیده در غرب یمن تلاش کرده و تاکنون چندین عملیات ائتلاف به رهبری امارات، شکست خورده است. 

از هفته گذشته نیز دور جدیدی از حملات امارات به الحدیده آغاز شده است. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرده بود که از چند محور، عملیات علیه الحدیده از سر گرفته شده است. 

سرتیپ «علی الطنیجی» فرمانده نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در ساحل غربی یمن نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری امارات، خبر از آغاز عملیات داده بود. 

نیروی دریایی یمن تاکنون حداقل 9 بار شناورهای نظامی عربستان و امارات را در آب‌های یمن و عربستان، هدف گرفته است که از جمله آن ناوچه «دمام» در ساحل غربی در 25 جولای و کشتی نظامی در ساحل جازان در تاریخ اول سپتامبر جاری است.

در اوایل ماه جولای نیز یگان پهپادی یمن یک بار به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان و یک بار نیز به فرودگاه ابوظبی و پس از آن به فرودگاه دبی حمله کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها