تأکید ساکنان جولان اشغالی بر اعمال فشار به تل آویو برای بازگشایی گذرگاه «قنیطره»

تأکید ساکنان جولان اشغالی بر اعمال فشار به تل آویو برای بازگشایی گذرگاه «قنیطره»
دوشنبه 2 مهر 1397 - 12:09

ساکنان منطقه جولان سوریه که در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد از نهادهای بین‌المللی خواستند که به این رژیم اعمال فشار کرده تا گذرگاه قنیطره باز شود.

العالم - آسیا

ساکنان منطقه جولان اشغالی سوریه خواستار اعمال فشار به مقامات رژیم صهیونیستی شدند.

این افراد با انتشار بیانیه‌ای از نهادهای بین‌الملل خواستند که به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کرده تا گذرگاه شهر «قنیطره» باز شود.

ساکنان جولان اشغالی اعلام کردند که خواستار تماس با خانواده و خویشاوندان خود در سوریه هستند؛ به ویژه اینکه ارتش سوریه چندی پیش توانست استان قنیطره را از تروریسم آزاد کرده و امنیت را بدان بازگرداند.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که ساکنان جولان همچنین خواستار فعالیت مجدد نیروهای بین‌المللی موسوم به «آندوف» در این منطقه هستند.

در این بیانیه آمده است که در صورت بازگشایی گذرگاه قنیطره، ساکنان روستاهای اشغالی «مجدل شمس، بقعاثا، مسعدة و عین قنیة» می‌توانند محصولات زراعی خود را به سوریه صادر کنند؛ همان گونه که این مسئله در دوران پیش از بحران سوریه انجام می‌گرفت.

بر اساس این بیانیه، بازگشایی گذرگاه قنیطره «امید و زندگی را بازخواهد گرداند و در تقویت ایستادگی مردم جولان و پایبندی آنان به خاکشان سهیم خواهد بود و حلقه اشغالگری را که در راستای اعمال فشار به آنان است، شکسته خواهد شد»؛ حلقه‌ای که هدف از آن مجبور کردن مردم این منطقه است تا سیاستهای تحمیلی رژیم صهیونیستی را بپذیرند.

به گفته ساکنان جولان، مقامات رژیم صهیونیستی عمدا گذرگاه قنیطره را بسته‌اند؛ چرا که تنها گذرگاه برای تماس ساکنان جولان با خویشاوندن خود در سوریه است.

«عصام شعلان» فرماندار جولان در تماس تلفنی با خبرگزاری رسمی سوریه از جامعه بین الملل و نهادهای بین‌الملل خواست که مقامات رژیم صهیونیستی را مجبور به بازگشایی گذرگاه قنیطره کنند.

به گفته شعلان، بازگشایی این گذرگاه از درد و رنج ساکنان جولان خواهد کاست و تماس این افراد با نزدیکان خود در سوریه را آسان خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال شهر قنیطره توسط عناصر تروریستی جبهه النصره در اواخر فوریه سال 2014 گذرگاه قنیطره را بست.

پربیننده ترین خبرها