یک خبر چند خط تحلیل؛

دلارهای سعودی – اماراتی تا کجا از تروریست ها در ایران پشتیبانی می کنند؟

دلارهای سعودی – اماراتی تا کجا از تروریست ها در ایران پشتیبانی می کنند؟
دوشنبه 2 مهر 1397 - 20:46

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران در خصوص عوامل پشت پرده حادثه تروریستی اهواز فرمودند: بر اساس گزارش ها این کار بزدلانه کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است.

تحلیل:

  • چندی پیش سید حسن نصرالله اعلام کرد در صحنه های متعدد جنگ با داعش هنگامی که داعشیان در محاصره جدی قرار می گرفتند تجهیزات نظامی آمریکا به کمک آنها آمده موجبات خلاصی یافتن آن ها از نابودی حتمی را فراهم میاوردند. توجه به آن کلام و انطباق آن با کلام امروز رهبری جمهوری اسلامی در کنار پشتیبانی های مالی شدید سعودی و امارات از گروه های تروریستی در منطقه و به ویژه داعش نشان می دهد اولین جریانی که بایستی در انتظار انتقام سخت ایرانیان باشد این گروه تروریستی است.
     
  • اگر چه جنس و شیوه عملیات تروریستی اهواز و مشابهت آن با عملیات پیشین این گروه در چند ماه پیش در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل گزینه داعشی بودن این ماجرا را تقویت می کرد اما بر عهده گرفتن این حمله تروریستی از ناحیه گروه موسوم به "الاحوازی" هر چند با تکذیب بعدی مواجه شد اما اشتراک هدف این گروه با داعش را نشان داد و از این جهت همتراز با داعش، فریب خوردگان این گروه نیز بایستی منتظر عقوبت هایی از جنس انتقام ایرانی باشند.
     
  • داعش و الاحوازی اگر چه فقط به لحاظ اسم با یکدیگر تفاوت دارند اما به جهت فرمانبری از آمریکا و اسرائیل از یک سو و بهره مندی از حمایت های مالی امارات و عربستان در دشمنی با ایران از دیگر سو، با این اقدام ضد انسانی در حقیقت اربابان خود را نیز در دایره انتقام ایرانیان قرار دادند. حقیقت آن است که امارات و عربستان با پشتیبانی مالی از تروریست ها می کوشند تا به زعم خود شکست های منطقه ایشان در لبنان، عراق، سوریه، یمن و ... را جبران کنند حال آنکه در نگاه ایرانیان دشمن دشمن است خواه رو در رو بجنگد و خواه خود را در پشت سر دیگران مخفی سازد.
     
  • در حالی که آفتاب بلند دلارهای سعودی – اماراتی در جای جای منطقه بسیار زودتر از آنچه تصور می شد در باتلاق ناکامی غروب کرد و با توجه به تاکیدات صریح مقامات نظامی و سیاسی ایرانی در انتقام گیری از عوامل حادثه اهواز، نباید زمان زیادی را برای مشاهده قطع رابطه میان جیب های سعودی –اماراتی و دستان گروه های تروریستی به انتظار نشست.

پربیننده ترین خبرها