المیادین گزارش کرد؛

هیأت مصری راه‌حل جدیدی برای آشتی داخلی فلسطین در چنته نداشت

هیأت مصری راه‌حل جدیدی برای آشتی داخلی فلسطین در چنته نداشت
سه شنبه 3 مهر 1397 - 09:42

هیأت مصری که هفته جاری به منظور دیدار با رهبران حماس وارد نوار غزه شد هیچ راه‌حل جدیدی برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین نداشت و به حماس اعلام کرد آمریکا در جریان تحرکات جاری قرار دارد.

العالم _ مصر

در ادامه تحرکات مصر برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین و مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، هفته جاری هیأتی از سازمان اطلاعات مصر در سفری چند ساعته وارد نوار غزه شد و با مقامات حماس گفت‌وگو گرد.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه نوشت هیأت مصری هیچ راه‌حل جدیدی برای پایان دادن به اختلافات داخلی (میان تشکیلات خودگردان و دیگر گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس) نداشت. در این دیدار فقط دیدگاه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر اصل بر عهده گرفتن کامل امور غزه توسط دولت توافق ملی، به علاوه قرار گرفتن سلاح مقاومت در زیرمجموعه سلاح تشکیلات خودگردان شرح داده شد و حماس هم اعلام کرد تحریم‌های تشکیلات علیه نوار غزه باید کاملا لغو شد.

طبق این گزارش، مصر به حماس اعلام کرد تحرکات جاری با آگاهی آمریکا انجام می‌گیرد و قاهره عبور از تشکیلات خودگردان در پرونده آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

حماس همچنین به هیأت مصری گفت راهپیمایی‌های بازگشت تا حصول راه‌حل‌های واقعی برای رفع محاصره ادامه پیدا خواهد کرد و اکنون مشخص شده وعده‌های «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در روند صلح برای حمایت مالی و اجرای پروژه‌هایی در غزه با هدف کم کردن از رنج مردم این منطقه، وعده‌های نادرستی بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است قطر پیشنهاد کمک شش میلیون دلاری به نوار غزه و برای کم کردن از بحران برق این منطقه را داده اما تشکیلات خودگردان با آن مخالفت کرده است.

محاصره غزه وارد دوازدهمین سال خود شده و اوضاع انسانی در این منطقه وخیم است؛ اهالی نوار غزه در طول شبانه‌روز فقط چند ساعت از نعمت برق برخوردار هستند.

مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس با وساطت مصر طی مردادماه شتاب گرفت اما با مخالفت‌های تشکیلات خودگردان متوقف شد.

پربیننده ترین خبرها