دوئل امشب روحانی با ترامپ به وقت نیویورک

دوئل امشب روحانی با ترامپ به وقت نیویورک
سه شنبه 3 مهر 1397 - 11:39

بنابر خبرهای منتشر شده رییس جمهوری کشورمان امشب (سه شنبه) سه ساعت پس از سخنرانی رییس جمهور آمریکا، در محمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، امروز (سه شنبه) در ساعت حدود 10 صبح به وقت نیویورک (6:30 بعد از ظهر به وقت تهران) دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد و حدود 3 ساعت پس از سخنرانی ترامپ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران حدود ساعت 10 شب به وقت تهران در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی می کند.

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به ماراتن دیپلماسی این هفته در نیویورک، در کنایه ای به رفتارهای خصمانه ترامپ علیه ایران، سخنرانی رییس جمهور آمریکا و واکنش متقابل رییس حمهور ایران را به دوئل کلامی بین روسای جمهور دو کشور تشبیه کرده است.

این نشریه خاطرنشان کرده، نیویورک در این هفته محل دوئل کلامی ترامپ و روحانی و نیز سکوی جهانی زورآزمایی آمریکا و اروپا بر سر ایران خواهد بود. 

وال استریت ژورنال همچنین نوشته، نیویورک مقر سازمان ملل متحد، این هفته صحنه نمایش جهانی تناقض عمیقی است که میان دیدگاه های واشنگتن و دیدگاه های اروپا بر سر موضوعات کلیدی بین المللی وجود دارد.

گفته می شود که رییس جمهور کشورمان چندین متن سخنرانی را مهیا کرده تا متناسب با سخنان ترامپ، کوبنده ترین پاسخ ها را به رییس جمهور پیمان شکن آمریکا بدهد.

ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، اعمال تحریم های ضد بشری علیه ایران، به راه انداختن جنگ تجاری بین المللی و خروج از شماری از پیمان های بین المللی به ویژه معاهده محیط زیستی و آب وهوایی پاریس، دنیا را در شوک فرو برده است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل موقعیتی برای سران ایران، اتحادیه اروپا و در کل مقامات سیاسی جهان فراهم کرده تا در برابر زورگویی های ترامپ بایستند و به افکار عمومی دنیا نشان دهند که در مقابل یکجانبه گرایی خواهند ایستاد و دوران تک صدایی به سر آمده است. 

به همین منظور هیات سیاسی ایران نیز در صدد استفاده از فرصت پیش آمده در سازمان ملل برآمده تا در عرصه کارزار دیپلماسی نیویورک، به نحوه شایسته ای گلیم خود را از آب بیرون بکشد برای این منظور روحانی با هیاتی بزرگ از مقامات و متخصصان امور اقتصاد، تجارت، نفت، سیاست و رسانه عازم نیویورک شده است.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها