رسانه های رژیم صهیونیستی: روسیه به ما خیانت کرد

رسانه های رژیم صهیونیستی: روسیه به ما خیانت کرد
سه شنبه 3 مهر 1397 - 13:03

رسانه های رژیم صهیونیستی با بازتاب گسترده تصمیم روسیه به تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به سوریه، این اقدام را خیانت روسیه به اسرائیل توصیف کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در بیانیه ای که دیروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، اعلام کرد: کشورش مجموعه های پدافند هوایی اس- 300 را طی دو هفته آینده به سوریه ارسال می کند که از قدرت دفاعی بالایی برخوردار بوده و تحویل آن به ارتش سوریه توانمندی دفاعی آن را بالا خواهد برد.
تارنمای شبکه خبری آروتز شوا در تحلیلی با عنوان "روسیه به اسرائیل خیانت کرد"، نوشت که تحویل سامانه موشکی اس 300 روسیه به سوریه و بکارگیری ابزارهای الکترومغناطیسی توسط روسیه در قسمت شرقی دریای مدیترانه به قصد مسدود سازی رادارها و سیگنال‌های ماهواره ‌ای جنگنده‌ها، به شدت مانع توانایی بازدارندگی اسرائیل از گسترش نظامی ایران در سوریه می شود.
جنیفر دایر کارشناس تسلیحاتی در مصاحبه با این شبکه صهیونیستی گفت که اسرائیل توانایی خود برای پیش دستی در شروع حمله پیش از شروع یک جنگ تمام عیار را از دست می دهد. وی افزود تحویل سامانه اس-300 به سوریه ترافیک هوایی را به خطر می اندازد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در تحلیلی عنوان کرد که 'با سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه در سوریه، اسرائیل برای حمله بعدی باید دقت بیشتری داشته باشد.'
این روزنامه ادامه داد: سیستم موشکی جدید روسیه یک مانع کامل برای حملات موشکی نیست، اما آزادی عمل جنگنده های اسرائیل را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، روزنامه جروزالم پست نیز در این باره نوشت: سامانه پیشرفته اس -300 یک رشد مهم در سامانه دفاع هوایی سوریه و تهدیدی برای جنگنده های اسرائیلی است. زیرا این سامانه قادر به رهگیری اهدافی مانند هواپیما و موشک های بالستیکِ با برد بیش از 300 کیلومتر است.
اس 300توانایی رهگیری 100هدف را بطور همزمان دارد درحالیکه می تواند در یک زمان با 12 هدف درگیر شود.این سامانه برد تقریبا 200 کیلومتری دارد و می تواند به اهداف تا ارتفاع بیش از 27 کیلومتر برسد. 
تحویل سامانه اس 300 به سوریه در حالی صورت می گیرد که یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع IL-20 روسیه 27 شهریور هنگام بازگشت به پایگاه نظامی الحمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه مورد رهگیری چهار جنگنده F-16 رژیم صهیونیستی قرار گرفت که برای بمباران لاذقیه سوریه به پرواز درآمده بودند. روس ها معتقدند که این اقدام سبب شد هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار بگیرد و 15 تن از سرنشینان آن کشته شوند.

پربیننده ترین خبرها