تجلیل از مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صدا و سیما/ رئیس رسانه ملی: شبکه های برون مرزی در نقاط مختلف دنیا نفوذ دارند/دکتر جبلی:جبهه مقاومت دایما در حال گسترش است/ اگر ما قدرت نفوذی داریم و اگر ضریب نفوذی هست ناشی از قدرت انقلاب است

تجلیل از مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صدا و سیما/ رئیس رسانه ملی: شبکه های برون مرزی در نقاط مختلف دنیا نفوذ دارند/دکتر جبلی:جبهه مقاومت دایما در حال گسترش است/ اگر ما قدرت نفوذی داریم و اگر ضریب نفوذی هست ناشی از قدرت انقلاب است
سه شنبه 3 مهر 1397 - 16:04

العالم - فرهنگی

مراسم تجلیل از مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صدا و سیما و همچنین تجلیل نمادین از عهدالتمیمی نوجوان فلسطینی امروز سه شنبه سوم مهر با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

این مراسم تجلیل که در آن پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما و جمعی از مدیران شبکه های تلویزیونی و رادیویی معاونت برون مرزی صدا و سیما حضور داشتند با آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. نمایندگان جنبش حماس، علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما و سفیران کشورها از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

مجری برنامه در ابتدا درباره برگزاری این مراسم بیان کرد: این مراسم به دلیل پاسداشت مجاهدت های خبرنگاران و یادبود شهدای معاونت برون مرزی صدا و سیما برگزار شده است. حدود ۶ سال پیش در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ مایا ناصر در بحران سوریه به شهادت رسید و خبرنگاران ما در این سال ها طی این حوادث مجروح و جانباز شده اند.

رئیس رسانمه ملی: شبکه های برون مرزی در نقاط مختلف دنیا نفوذ دارند

عبدالعلی علی عسکری رییس صدا و سیما در این مراسم با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب گفت: ۲۲ بهمن امسال ان شاءالله بسیار باشکوه تر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال قبل رسانه های دنیا دست دشمن بود و مفهومی به نام جبهه مقاومت وجود نداشت اما از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت جبهه مقاومت و رسانه های جبهه مقاومت نیز شکل گرفت و امروز ما در اوج توانمندی های خود قرار داریم.

رییس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: سازمان صدا و سیما بخشی ملی و بین المللی برای مردم دارد که شما در آن تلاش می کنید و قله رسانه های مقاومت هستید که در شبکه های برون مرزی فعالیت می کنید. البته رسانه های حزب الله و دیگر رسانه های مقاومت نیز در منطقه شکل گرفته است و بوسیله این رسانه ها امروز سلطه آمریکا شکسته شده است.

وی اضافه کرد: امروز دیگر نظام سلطه نمی تواند مطلبی بگوید و دیدگاه جبهه مقاومت مسکوت و منفعل باشد. به طور مثال اتفاقی که در اهواز افتاد باعث شد هر کسی تلاش کند بگوید واقعه بر عهده آنها بوده است و وقتی رسانه های برون مرزی واقعه را شرح دادند همه فرار کردند و دیگر کسی این اتفاق را بر گردن نگرفت. در واقع زمانی که واقعیت به گلوله بستن مردم افشا شد کشورهای منطقه به ماهیت این اقدام تروریستی پی بردند.

علی عسکری تصریح کرد: شبکه های برون مرزی در نقاط مختلف دنیا نفوذ دارند و ما افتخار می کنیم که شما در این حوزه ها فعالیت می کنید. خبرنگاران ما با مخاطراتی که وجود دارد به میدان می روند چون ایمانی قوی دارند و نتیجه این ایمان، شجاعتی فوق العاده شده است.

وی افزود: ایمان، شجاعت، دانش و به ویژه هنر، ویژگی های خبرنگاران ماست که بر اساس آنها می توانند کار خود را به شیوه ای اثرگذار ارایه کنند.

رییس صداوسیما با اشاره به اقدامات دشمنان تصریح کرد: آمریکا و عربستان سعودی داعش را شکل دادند که با این کار هم بی رحمی و هم از رسانه استفاده کردند تا مردم را مرعوب کنند و اگر کسی از نیروهای ما در مقابل آنها ایستادگی نمی کرد ممکن بود منطقه دست آنها بیفتد. نیروهای ما، مجاهدان و مبارزان ما به میدان رفتند و رسانه های ما نیز اقدامات وحشیانه آنها را به تصویر کشیدند و به این ترتیب امروز  موفقیت ما در منطقه رقم خورده است.

وی افزود: خبرنگاران جبهه مقاومت در برابر جبهه کفر شجاعانه می ایستند و آنها برترین نیروهای فرهنگی عصر حاضر هستند.  

علی عسکری توطئه های دشمنان را بی تاثیر دانست و گفت: دشمنان همواره برای ضربه زدن به کانون مقاومت اقدام کرده و همواره شکست خورده اند با این حال تهدیدات آنها ما را مقاوم تر کرده است و حتی همین داعش باعث شد قدرت ما بیشتر دیده شود. زمانی من گفتم داعش یک لطف خفیه الهی است و عده ای تعجب کردند اما حرف من این بود که با حضور داعش قدرت ما در منطقه اثبات شد. 

وی افزود: آمریکا می داند قدرت آینده عالم از منطقه مسلمانان شکل می گیرد به همین دلیل توطئه جنگ شیعه و سنی را ترتیب داد ولی درنهایت ماهیت آمریکا افشا و موجب وحدت شیعه و سنی شد. آمریکایی ها پول زیادی در سوریه و عراق خرج کردند تا تاثیرگذار باشند اما شکست خوردند و امروز این جمهوری اسلامی است که در عراق و ساحل مدیترانه حضور موثر دارد.

رییس صداوسیما در پایان سخنانش تصریح کرد: ما اکنون در یک جنگ اقتصادی هستیم و عملیات روانی نیز بر ما تحمیل می شود اما جمهوری اسلامی در مقابل این عملیات روانی ایستاده است و با موفقیت از این جنگ اقتصادی و رسانه ای بیرون می آید.

دکتر جبلی:جبهه مقاومت دایما در حال گسترش است/ اگر ما قدرت نفوذی داریم و اگر ضریب نفوذی هست ناشی از قدرت انقلاب است

پیمان جبلی نیز در ابتدای این مراسم با خیر مقدم به مهمانان مراسم بیان کرد: اگر ما قدرت نفوذی داریم و اگر ضریب نفوذی هست ناشی از قدرت انقلاب است و ما فقط ناقل این پیام هستیم. اگر ما در بین دوستداران انقلاب اسلامی دارای ارج و قرب هستیم به دلیل رهنمون های امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: در این سال ها ما شاهد افزایش دشمنی ها بوده ایم و البته رابطه مستقیمی بین افزایش فشارهای دشمن و افزایش اقتدار جبهه انقلاب وجود داشته است.

جبلی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس فطرت انسان ها از مستضعفین و مظلومان جهان حمایت می کند و به همین دلیل جبهه مقاومت و انقلاب و ایران روز به روز اقتدار و نفوذش بیشتر می شود. بنابراین هر چقدر هم پیمانان ما بیشتر می شود عکس العمل و فشار دشمن هم بیشتر می شود و تمام این عکس العمل ها در دشمن واکنش است نه کنش و انفعال در برابر اقتدار ما است. با این حال رسالت ما بیان این واقعیت است که در موضع پیشرفت، کنش و اقتدار هستیم.

معاون برون مرزی صدا و سیما عنوان کرد: جبهه مقاومت دایما در حال گسترش است، ما زمانی مجبور بودیم در مرزهای کشور خود در جنگ تحمیلی دفاع کنیم اما امروز مرزهای مقاومت گسترش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: اگر شاهد طرح شوم غرب برای نابودی فلسطین و یا خلق جماعت های وحشی مثل داعش و یا به رگبار بستن سربازان خود هستیم همه واکنش ها به افزایش گسترش جبهه مقاومت است. ما به پشتیبانی خداوند دلگرم هستیم و امیدواریم سربازانی فداکار برای انقلاب و جبهه مقاومت باشیم.

تجلیل از عهدتمیمی نوجوان مبارز فلسطینی

در این مراسم قرار بود در یک ارتباط زنده با عهد التمیمی نوجوان فلسطینی گفتگو شود اما به دلیل مشکلاتی که رژیم صهیونیستی برای حضور این دختر نوجوان در ایران بوجود آورد ارتباط زنده نیز با مشکل مواجه شد و عوامل برگزارکننده مراسم نتوانستند با او ارتباط زنده برقرار کنند.

وی در پیامی تصویری که پیش از این ارسال شده بود از مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران تشکر و عذرخواهی کرده بود که نتوانسته است در این مراسم حضور داشته باشد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و خانواده های شهدای رسانه ای معاونت برون مرزی صداوسیما تجلیل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها